Khamis, 27 November 2008

Secebis cuitan...

Sori kawan-kawan, aku xdapat nak update blog sebelum ni. Ni pun aku kerah tenaga gak keluar. Lepas game vs Man City, aku balik bercuti di Kedah, then demam. Arini boleh dikatakan dah sembuh la, so aku paksa diri pegi cc nak menaip. Oh yaa, thanks sebab sudi jenguk ke blog ni, tanpa korang, aku xmungkin nak rajin menaip. Thanks a lot GUNNER-mates!

Kekalahan kepada Man City bermakna dalam tempoh dua tahun buat kali pertamanya Arsenal kalah dua kali berturut-turut! Memang agak mengecewakan. Live xde, aku sempat tengok live score lepas game Liver Fulham. Dua gol ceduk dan satu penalti, 3-0 beb, aku macam xpercaya kalah macam tu, sebabnya Man City bukan seberapa sangat. Dari highlight, bukan 3-0, mungkin lebih Arsenal boleh kena. Nasib, cukup bernasib baik! Ketiga-tiga pasukan rivals cuma seri 0-0! So kita ketinggalan 10 mata, masih mampu untuk mengejar lagi jika lepas ni konsisten!

Kalah dengan Man City pun aku sanggup keluar date dengan awek aku kat Mid Valley pakai baju away Arsenal keesokkannya (Ahad)! Sebabnya, hari Sabtu tu awek aku hadiahkan baju away dari butik khas buat aku sempena birthday aku yang ke-22. Thanks dear, love you! Kalah pun aku xde nak segan pakai, sebabnya ni pemberian awek sendiri and then, ori lak tu..huhu. Untungnya awek aku pun sokong Arsenal! hehehe

Tahniah aku ucapkan kepada Fabregas kerana telah memiliki arm band pasukan. Memang calon paling sesuai buat masa kini. Dengan arm band ini juga bermakna dia menjadi kapten yang muda seusia Tony Adams mendapatkan arm bandnya iaitu sewaktu berumur 21 tahun!

Jika Tony Adams dikenali sebagai kapten terbaik Arsenal dan juga EPL di dalam eranya, maka xmustahil Fabregas akan mengulanginya. Calon terbaik bagi pasukan. Diharapkan dengan arm band ini dia akan kekal lebih lama bersama Arsenal dan mungkin sehingga penamat kariernya, siapa tahu.

Kekalahan dua kali berturut-turut terus ditebus pada aksi UEFA Champions League. Kemenangan 1-0 bermakna Arsenal sudah pasti berada di dalam 16 kelab terbaik Eropah dan semakin hampir memenangi piala yang belum dipahatkan lagi nama Arsenal FC! Mungkin tahun ini milik kita setelah kegagalan di Paris dan episod duka musim lepas di Anfield!

Dan kemenangan itu juga merupakan kemenangan pertama, perlawanan pertama Arsenal dibawah kapten baru iaitu Fabregas. Good job! Teruskan. Aku xdapat tengok highlight lagi, aku tau lorongan Fabregas kepada Bendtner disudahkan dengan baiknya. So next progress menentang Chelsea, rivals paling liat untuk ditumbangkan.

Seliat-liat Chelsea, aku rasa game menentang Chelsea nanti berkesudahan dengan kemenangan bagi Arsenal. Aku yakin dan pasti! Setelah aku menyaksikan pertembungan Chelsea MU dan Chelsea Liver, aku yakin Chelsea dahulu bukan seperti sekarang. Mereka lebih mudah dijinakkan dan aksi mereka kurang meyakinkan apabila menentang pasukan kuat. So aku yakin kemenangan kepada Arsenal. Aku akan cuba update preview game menentang Chelsea atau post match nanti.

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1st.. happy 22nd birth day broo..

2nd.. Gua gi mana mana pon tetap pakai jersey Arsenal larrr.. tapi beli kat rantau panjang , murah, meriah, nampak macam ori lagi :) he ehhehehehe..

3rd.. bro wan.. pot engkau yang sebenar kat mana?? kedah or K.L??

4th.. Chesial 1 - Arsenal 3 :) hua hahahhahaha

Tanpa Nama berkata...

aku angin betoi tengok berita bab arsenal hari nie..

Scolari anggap arsenal itu lauk..

sedangkan ballack anggap chelsea pasti bedal Arsenal kat SB

nasib dia orang baik duk kat london..
bila tak..
aku molotov cocktail rumah beruk yang dua nie..
belagak betoi..
aku sumpah bisul kat buntut dua beruk nie..
biar mampoi..

tropicoloco berkata...

happy birthday sahabat..moga panjang umur n dimurahkan rezeki..

Kenal aku tak?? hehe...

Clue..adik adebayor..hahaha..

Aku pembaca setia blog kau..

Abang Ade berkata...

hepi bday friends....
wlpn kite x kenal and x pnh jumpe,tp sape2 je yg mnt Arsenal sume kwn aku...hehe..oh ye ttg game Arsenal vs Chelsialnakmampos,Arsenal confirm mng 1-0...aku nak cari pot lepak bes ckit utk game nie..sape2 bleh suggest kat aku..?


Fprever And Always with Arsenal
***********Abang Ade**********

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

ya2..aku pon rsanya blum terlmbt tuk ucap happy birthday kt ang bro..dh 22 pon ang ek..aku bru 21..ops!muda ckit jer..ehhee..terus prediction aku..ari 2 aku taruk 3-1 msa lwn m.u..sipi jer..kali ni 3-1 jgk aku taruk.huhu.apa2 pon bape gol xkisah..janji mau menang..cayok!!.always gunners...bkn lalang...

Tanpa Nama berkata...

hepi besday bro.. once gunners always gunners.. demam eh? tu kira demam nak membesar la tu.. baru lepas besday kan.. hihi

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak cari pot Arsenal kat Kajang.. susah..
ramai fans man U & Liv, che..

pot mana yang ramai fans Arsenal??? ada orang yang tau ke?? Areal areal kajang ekkk, jangan kat kedah nu.. jauhhhhhh..

tapi masa aku tengok kat seksyen 15ada la jugak dalam 50 orang penyokong setia Gunners..

Tanpa Nama berkata...

you're most welcomed dear.. pasni leh g emirates ngan highbury lak.. hahahaha

sms tau masa tgh tgk arsenal vs chelsea nnti.. leh ngutuk2.. hehe.. may the best men win

Tanpa Nama berkata...

epy brthday bro!!
untung ek dpt jersey bru..
aku beli kt pdg bsr je...haha..lawa tw..
emm..4 lwn chelshit..ak ingt 2-0 r..persie n our new capt..fabbY..huahuahau..=)

Tanpa Nama berkata...

n mne2 bdk tmn melati 2..
jom r lepak d mamak..
kte kasi GEGAR...huahauhahu

Gunners & Roses berkata...

hapi belated besday.lambek sket takpe kut.Oh ko lagi tua dari fabregas ek.hahah.sok kompom menang weh.ashley cole own goal!

Hafez Rachwan berkata...

hehehe..
thanks all for the wish!

aku selalu gk pkai jersi arsenal,
tgk time gk la..

qsheira, aku org kedah, study kt johor..
aku g kl tu g hang out dgn kengkawan n selebret besday ngn awek..hehe
aku dlm chelsea tu semua aku nyampah, except petr cech jer..

aku xtau la sgt port2 bdk arsenal kt kl tp klu korg ada fs, cuba join fs group arsenal msia..
aritu vs man u aku tgk dorg lyn kt kwsn lepak keretapi mana ntah..
cm best jer sbb tu port gunners jer..
mcm rumah kelab pn ada..hehe

aizen, aku memang nk membesar ni, lgpn aku besar wilshere ada la..hehe

gnr, klu ashley cole fuckin' asshole tu skor sendiri pn baik gk!
hahahaha

fans2 arsenal kt kedah sekalian,
aku lepak kt pelita jam besar sg petani..
berani datang la!

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

hohoho...port tuh aku selalu gak singgah bla p s.p...ang lepak situ noh..aku lepak ngan member2 kt umah jer la..nk p s.p tak padan kot..jauh gak 2...ehm..psal futsal tuh..ok..kami pon blum kompem lagi..klau ang nk join ngan member aku bleh la..kami pon xckup geng...bnyk dh keja kt luar...main pon hampeh dah..main sronok2 jer..ko tnggalkn no fon la..senang2 klau kompem aku bg tau..klau boleh jemput member2 ang main.klau ada la..ok.layan game mlm nih..meriam paSTI MELETUP..

Tanpa Nama berkata...

Bro wan..
AW sayang kat engkau..
dia bagi present..
Che 1- arsnl 2
walau sedikit kontroversi goal pertama..
janji menang wa..kakakakaka

tapi aku tak habis pikir..
dimana kehebatan s.kalou (chelsea)
AW ada minat ngan mamat nie..
pening...pening..

Hafez Rachwan berkata...

ni no fon aku..
0137018632..
apa2 gtau aku..

qsheira, dh team hebat, msti la mng..hehe