Jumaat, 14 November 2008

Mempelajari sejarah Arsenal FC


Sejarah, subjek gampang paling aku xminat. SPM pun dapat 8E jer tapi aku bangga sebab xfail, target nak kasik fail, xberjaya gak..haha. Aku benda-benda baca memang aku xminat, kira-kira lak feveret. Tapi satu jer sejarah yang aku suka, sejarah Arsenal. Kaya dengan sejarah tapi tidak membosankan.

Tempoh dua minggu aku gap paper final aku gunakan untuk download beberapa video menarik mengenai Arsenal iaitu ATO Patrick Vieira AFC Legend, Arsenal Our Lives dan juga 50 Gunners Greatest Moments. Credit kepada Srohit daripada FootyVidz.

ATO Patrick Vieira AFC Legend aku dah tengok, memang best! Sekarang ni aku tengah stim layan Arsenal Our Lives, lagi sikit nak download sampai habis. Semuanya ada 11 parts, setakat ni aku dah download sebanyak 10 parts. Kejap lagi siap la, so selesai la layan untuk hari ni.


Sinopsis yang dapat aku buat mengenai Arsenal Our Lives adalah peristiwa-peristiwa sama ada suka dan duka Arsenal sejak ditubuhkan pada tahun 1886 sehingga 2007. Kualiti gambar juga dapat dilihat dari zaman kabur-kabur hitam putih kepada yang berseri-seri seperti sekarang.

Jumlah masa keseluruhan dalam 80 minit, jumlah file pun dalam lingkungan 1.2G. Berminat nak download? Ni link nya. Pastikan akses internet korang cukup laju, kalau x, memang kerja menyumpah-nyumpah..hehe


50 Gunners Greatest Moments pun aku dah selesai download, cuma masa nak tengok belum sampai. Mungkin malam besok rasanya. Duration pada kadar 1.6G dan masa menonton sekitar 2 jam 40 minit. Klik disini untuk download.

Sebenarnya aku ada tawaran kat korang. Kalau berminat la, xnak xpela. Ni bukan aku nak buat duit tapi aku nak berkongsi dengan korang. Memandangkan aku dah download, aku bercadang nak burn ke dalam DVD ketiga-tiga cerita sejarah Arsenal ni.

Dan disebabkan DVD boleh memuatkan space sekitar 4.7G, so masih ada baki. Rewardnya aku akan taruk full match Arsenal vs MU, siap highlight, analysis dan interview. Sekiranya korang berminat boleh lah hantar e-mail kat aku atau ym (growlyoursoul@yahoo.com) untuk keterangan lebih lanjut. Aku nak jual pada harga RM5 siap posting. Berbaloi bukan.

4 ulasan:

bali hambali berkata...

you got emel from me

Hafez Rachwan berkata...

dah2..
ak dh reply..
kita lyn posting mcm citer kami ok?

bali hambali berkata...

layan

Hafez Rachwan berkata...

ok..
nanti apa2 kontek ak..
nxt step ak gtau..