Jumaat, 21 November 2008

Inilah masanya....


Eduardo, Rosicky, Sagna, Eboue dan Walcott adalah muka-muka yang tengah rehat untuk beraksi bersama Arsenal untuk tempoh yang agak lama manakala van Persie lak kena suspend, so nampak team musim ni semakin mengecik dari kecik. So nak xnak kita kerahkan tenaga yang ada untuk berjuang bagi mencari kemenangan dan konsistensi.

Ok, minggu international yang xkena time, nak buat friendly, game seterusnya 4 bulan lepas ni, kejadahnya. So Walcott kembali injurd di tempat lama iaitu bahu di sebelah kirinya. Jadinya, ini adalah kali keempat dan dia sudah selesai menjalani pembedahan dan tempoh 3 bulan diperuntukkan untuk dia kembali beraksi.

Yang aku risaukan bukan tempoh 3 bulan, tetapi adakah kariernya akan kembali seperti biasa? 4 kali beb, bila tulang injurd lebih dari 3 kali di tempat yang sama, so faham-faham jer la kekuatan tulang tu macamana nanti. Harap-harap ini bukan masanya, dia masih muda dan masih banyak yang perlu ditunjukkan melalui bakatnya.

Pertengahan bulan 12, Eduardo kembali ke 1st team, Rosicky hujung bulan 1 manakala Walcott hujung bulan 2. Mampukah Arsenal kembali konsisten dan bersaing? Aku xpasti, harap-harap pemain-pemain muda seperti Ramsey dan Wilshere yang bakal digunakan nanti mampu untuk memberikan impak yang besar kepada pasukan.


Lepas kalah dengan Aston Villa, banyak fans Arsenal yang bising youngster lagi baik dari 1st squad, so bila dah injurd beberapa1st team player, inilah masanya. Waktu ni kita nak lihat Ramsey, Wilshere dan beberapa lagi untuk beraksi dalam 1st team. Aku juga memandang injury beberapa pemain 1st team satu berita yang bagus..haha. Apa xnyer, kalau 1st team player ada bukannya youngster dapat main, so ini masa yang amat sesuai!


Ni bukan rumours la, tapi aku tengok highlight kat footytube.com game Germany vs England, aku rasa Wenger patut dapatkan seorang pemain ni. Lincah, laju, pace dan cross aku rasa dia sesuai untuk bersama Arsenal, calonnya Piotr Trochowski yang sekarang ini beraksi bersama-sama Hamburg, usia baru 24 tahun, kaki kiri dia superb dan kanan boleh tahan gak, posisi wing kiri dan attacking midfield.

Dari spending ke Arshavin, aku rasa dia lagi ok. Lagi murah dan berbaloi, muda lagi. So harap-harap dia bakal pakai no 13 Arsenal. Nak cakap pasal rumours Arsenal ni memang aku bosan nak selidik, bukan Wenger nak beli pun, so aku taruk la rumours player yang aku suka..haha. Kalau Wenger xnak beli, aku beli dalam FIFA 09!

Akhir kata, kurangkan kontroversi, tingkatkan konsistensi!

5 ulasan:

bali hambali berkata...

hahha..hmmm

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

lagi satu news..toure pon join walcott..adoi..mmg bnyk jer cedera nih...pe kes la nnt..sumbat jer bebudak carling masuk....

Tanpa Nama berkata...

bro wan..
berita baru
Gallas buat hal..
dia heboh ada player arsenal yang tidak di senangi dalam squad..
6thn lebih muda dari dia (antara RVP, Eboue, Sagna, adebayor)..
AW pun bengan ngan dia..
bab internal, dia heboh kat public..
AW nak tarik ban kapten, serah kat orang lain..

Tanpa Nama berkata...

dan time vs tth hotspur itu hari..
betul ke walcot gaduh ngan RVP ??
masa kat ruang ganti time rehat..
RVP nie buat hal nie pastinya..

Hafez Rachwan berkata...

toure pn sama ke?
cmtu kena import gavin hoyte la!
pasal gallas ak lupa lak nk update..
mmg bangang la dia,
dia g heboh kt media..
ak rasa mmg patut tarik blk arm band dia tu..
mana boley citer psl dalaman team kt media!
ak rasa dia mentionkn pasal rvp..
sbb ak baca dr sport online,
ada org komen, gallas tuju kt rvp..
bangang la dia tu,
klu xpuas hati ke kt rvp,
citer dgn wenger n rvp la..
ni ke kapten?
kontra la dgn kapten feveret ak,tony adam!