Ahad, 9 November 2008

Tempias Emirates ke Stadium of Light!


Hujan rahmat dan secerah matahari yang menerangi kejayaan Arsenal di Emirates semalam bukan terhenti disitu sahaja malah peredarannya menempias ke Stadium of Light. Mungkin kita perasaan pada mulanya. Aku pun sedar-sedar waktu pegi layan Liverpool vs West Brom, rupanya legend Arsenal iaitu Tony Adams bertemu legend MU, Roy Keane (p/s: legend gaduh ada la!).

Kedua-dua team bukan rival macamana sangat pun tapi kelibat lagenda Tony Adam dan si panas baran Roy Keane membuatkan game tu menarik. Aku tengok highlight jer dari Star Sports, so dapat tengok highlight jer, ingat nak download highlight la..hehe. Yang lebih manis lagi, ini adalah kemenangan pertama Tony Adam sejak menjadi jurulatih Porthmouths. Memang best la! Itu la, xsedar diri punya Keane. Kutuk Arsenal x ke mana dengan youngster pastu kutuk lak Hull City akan down ke bawah liga, sekarang tengok sendiri posisi pasukan sendiri la, bodoh! Sebusuk-busuk mulut Maurinho still keje dia ok, bangang punya Keane..haha

Tahniah Tony Adam, keep a good work. Kalau boleh ambil la beberapa pemain muda Arsenal yang di dalam reserve team untuk diberikan pengalaman melalui pinjaman. Traore dah ke sana, masih ramai lagi yang berbakat. Teknik ini digelar, tolong-menolong bersama taiko Wenger. Profit dua-dua dapat. Xperlu bayar yuran perpindahan pun, bayar gaji.

Ok hapa, lagi pun budak-budak tu mempunyai semangat dan kualiti untuk bermain di EPL cuma belum tiba masanya. Cuma perlu disuntik sedikit pengalaman melalui pinjaman ke kelab-kelab yang baik hati macam Porthmouth. Lagi pun link antara Arsenal dan Pompie cukup baik. Ramai abang-abang senior ke sana, at least adik-adik nak membangun ni boleh timba pengalaman kan.

Berita lain lak, Martin Keown cuba direkrut oleh Tony Adam untuk menjadi pembantu jurulatih di bahagian pertahanan Pompie tapi Wenger pun memang bercadang begitu bagi menguatkan bahagian pertahanan Arsenal. Kedua-dua pihak dah berbincang, jadi nantikan keputusan Keown. So Tony Adam jumpa pada hujung tahun di Emirates. All the best, LEGEND!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

gua bahagia hari ini..
dapat jugak bungkam mulut2 para penyokong Man U kat kilang aku..

tapi sebenarnya para penyokong Man U memang dah takut ngan Gunners..

Masa aku ajak up betting game tu..
tak de jawaban.. buat buat senyap..

next target..
Chesiaal..
aku dah bet top up Rm.60 ngan penyokong Chesial
untuk Arsenal ada di atas Chelsea untuk hasil akhir musim ini.

Bravo My Gunners..
proud to be Gooners

Hafez Rachwan berkata...

hahahahaha..
mng ngn chelsea bolw la jalan cm ayam serama!
hehehehe

Tanpa Nama berkata...

aku ada baca komen dari M.Essien..
beruk yang sebijik nie macam sial je..
dia komen kat arsenal:
Nak menang ke nak main dengan indah??
ujung bulan nie kita bawa meriam kita ke stamford bridge..
kita bedal mereka di kampung mereka sendiri..

Viva my Gunners..
always proud to be Gonners..

Tanpa Nama berkata...

relaks2.
kite gooners tak keji team lain.
tu perangai setan tu. hehehe

Hafez Rachwan berkata...

main lawa boley mng hapa..
cuba korang count berapa byk arsenal pass tanpa touch pn dr player mu waktu gol kedua..
semuanya 18 passing complete sebelum kebaboom dr nasri..
tu la total football..
penyusunan golnasri tu lg hebat dr gol yg bendtner skor waktu lwn bolton..