Selasa, 11 November 2008

Antara percaya atau tidak, ini realitinya! Mungkin...

Aku dah lama nak post mengenai hal ni. Dah lama aku perasaan, dah lama aku terbaca dari Arsenal Vision dan aku rasa kali ni masa paling sesuai. Boleh kata ini adalah tahyul semata-mata, tetapi kesamaannya membuatkan hal-hal yang berlaku di dunia bola sepak itu unik.

Cuba perhatikan kedudukan top 4 bagi BPL dan La Liga. Apa yang korang faham? Kalau xfaham mai aku nak menghujahkan sesuatu yang aku ungkap tadi 'unik'.

Chelsea-Barcelona, Liverpool-Villareal, Arsenal-Valencia dan Manchester United-Real Madrid, so ada nampak chemist x? Selalu player Arsenal ni disedekahkan ke Barca bila dah famous dan player MU ke Real, tapi yang ni lagi luar biasa.

Sebelum gameweeks 12, Arsenal diposisi keempat sama seperti Valencia, manakala MU dan Real diposisi ketiga. Dek kepoweran Arsenal dan Valencia, kedua-duanya melonjak ke posisi ketiga. Ok tu masih citer biasa la. Ni nak citer chemist la, sabaq sat.

Dalam post di Arsenal Vision, headline dia "A message to Arsenal fans: Please start support Valencia". Aku memang minat Valencia dah lama pun, so aku memang dah lama jenguk-jenguk Joaquin, Silva dan David Villa. Player favourite aku David Silva, aku minat dia dah lama, sejak Benitez kat Valencia lagi bukan baru lepas EURO la...hehehe (senyum sinis kat orang lain).

Mari saksikan chemist lain yang benar-benar terjadi:

Musim 2000/01 - MU/Real Madrid
Musim 2001/02 - Arsenal/Valencia
Musim 2002/03 - MU/Real Madrid
Musim 2003/04 - Arsenal/Valencia
Musim 2004/05 - Chelsea/Barcelona
Musim 2005/06 - Chelsea/Barcelona
Musim 2006/07 - MU/Real Madrid
Musim 2007/08 - MU/Real Madrid

So sekarang dah nampak chemistnya? So mari menyokong Valencia sekali! Sebenarnya xde la betul pun, tapi at least nampak sesuatu kan. So kalau Arsenal dan Valencia beraksi dengan baik sehingga ke hujung musim, pasti susunan ni nampak cantikkan!

Jap-jap, nak buat hal! Kalau Liver menang EPL, kena pastikan pasukan selain Real, Barca dan Valencia menang La Liga, baru cantekkk susunan tapi aku yakin susunan aku buat ni kompem musim ni seperti musim 2001/02 dan 2003/04

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini tahun 08/09
gua tak peduli..
yang penting Arsenalharus di atas Chesial..
gua dah bet Top up Rm.60 beb..
dengan suara lantang lak tu :)
sebab gua tak tahan..
penyokong Chesial nie cakap Arsenal modal kecik tapi cita cita setinggin langit..
sebab tu lar.. aku jerit bet top up Rm.60 Arsenal atas Chesial..
:) Hue..he..he..he

Sang Algojo berkata...

ahahahaha.. agak menarik dan kurafat..hahaha.. tapi nasib baik ko tak same kan kedudukan cam tahun lepas sebab valencia lauk gile season lepas ade satu time tu dekat2 nak relegate..ape pun posting trivia yang menarik, =)

Hafez Rachwan berkata...

rilex qsheira..klu kita konsisten jgn kata ko boley bet mng EPL je, CL pn boley..hehe

thanks theirry, valencia season lps ada problem dalaman..sakit duit cm west ham skrg, smpi xjd buat stadium baru..anyway ak salut pd villa dan silva, mereka cukup setia pd team!