Rabu, 12 November 2008

Time for count down!


Bulan November dan Disember 2008, bulan paling dinantikan semua peminat Arsenal apatah lagi bagi Eduardo dan Rosicky. Masing-masing akan kembali kepada pasukan setelah sekian lama dirawat di bawah medical Arsenal.

Siapa yang tengok game semalam dapat saksikan kelibat Eduardo. Haahhh, citer pasal mamat ni kembali ke Arsenal di bulan November semakin hampir. Aku rasa dalam tempoh seminggu lagi dia akan kembali training bersama skuad senior dan ini bermakna dia kembali bersedia untuk bermain dalam kompetitif game.


Semalam di Germany, Rosicky telah melakukan satu pembedahan untuk membuang tisu yang luka dan dalam 6 hingga 8 minggu lagi dia dijangka untuk kembali menyarung jersi Arsenal. Semoga cepat sembuh ya, aku rindu banget sama kamu!

Sebenarnya aku amat kesiankan Rosicky. Pada mulanya dia hampir menjadi pemain hoki ais Republik Chech, tetapi atas pujukan persatuan bola sepak Republik Chech, dia kembali menyarung jersi Chech.

Bila terjadi hal sebegini (injurd yang lama), aku berasa simpati kepadanya. Sudahlah terpaksa memilih karier, last-last perkara xdiduga berlaku. Harap effect dari kecederaan yang panjang ini tidak akan merosakkan karier bola sepaknya.

Dengan kehadiran dua pemain ini, aku yakin Arsenal semakin mantap. Wenger mungkin pening kepala nak buat formasi yang bersesuaian. Diharapkan kedua-duanya akan kembali ke prestasi asal malahan berlebihan dari sebelum ni. Get well soon my dears.

6 ulasan:

Mie berkata...

sayang Rosicky talented player.. pleasure for my eyes tgk dia main..tapi prone to injury la plak..aku harap karier dia tak endup gantung boot diusia kemuncak nih get well soon Rosicky

Hafez Rachwan berkata...

itu la..
syg sgt, talented tp injury prone..
harap lps ni dia dh xalami injurd berpanjangan mcm ni lg..

Tanpa Nama berkata...

yang aku dapat tau..
Rocky di terbangkan ke Germany untuk pembedahan kecil ( buang selaput tisu yang luka )
untuk proses penyembuhannya..
7-8 minggu (mulai dari minggu ini)..
dan kemunculannya di prediksi kan bulan January 2009..
get well soon Rocky..
we Gooners..
miss you like crazy..

bali hambali berkata...

gudlak rosicky.yeah

Tanpa Nama berkata...

Bro wan..
RVP dah boleh turun ke time Vs aston villa??
aku ada baca paper tulis gantung 3 game..
betul ke??
boleh lar vela 1st 11 :)
vela..
gua support sama lu..

Hafez Rachwan berkata...

qsheira,
yup dia pegi buang tisu tu..
recycle tisu2 kotor jd tisu tandas kut..hehe
dia kna straight red, so suspend 3 games..
so xdpt main lwn mu, wigan ngn villa..
next game yg dia boley main adalah lwn man city nanti..
hrp wenger akan prefer vela dr bendtner waktu lwn villa, lgpn mamat panjang ni injurd lps game lwn mu..

bali,
harap2 dia on form lepas ni..