Sabtu, 15 November 2008

Arsenal vs Aston Villa Preview


Sekiranya Aston Villa dijangka memecah dominasi empat pasukan teratas liga, Arsenal wajib menang malam ini. Beberapa pemain yang injurd antaranya Adebayor dan Almunia mungkin akan menjalani fitness test bagi memastikan sama ada mereka boleh beraksi atau tidak menentang Villa.

Pertahanan tengah sekarang menjanjikan persiangan cukup sengit. Siapakah pasangan paling layak untuk digandingkan bersama-sama Gallas di bahagian tengah back 4? Toure, Silvestre atau Djourou yang bakal menjadi pilihan?

Berita menggembirakan, Silvestre dipanggil untuk menyertai kem Perancis. Sekiranya Silvestre berpasangan dengan Gallas dibahagian tengah, keempat-empat back 4 Arsenal adalah pemain antarabangsa Perancis! Adakah Wenger akan melakukan penggiliran pemain diposisi ini?

Jentera midfield adalah pertembungan paling menarik untuk disaksikan. Young dan Barry paling mencuri perhatian bagi Villa manakala Arsenal semestinya kelibat Nasri, Fabregas, Diaby, Walcott dan Denilson akan dikerah bagi memberikan aksi terbaik offensive dan attacking menentang Villa nanti.

Sebelum game lawan Wigan aku ada baca di website mana ntah dimana Bendtner dikatakan injurd. Sekiranya benar siapa akan ditugaskan sebagai target men? Adakah Adebayor cukup fit? Bagaimana pula Vela yang keluar dengan keadaan kaki nampak terhincut-hincut? Pandai-pandailah Wenger selesaikan.

Posisi dibahagian penjaga gol pun belum tentu lagi. Almunia yang kena sepak kepala dengan Carrick dilaporkan 50:50. Mungkinkah Fabianski akan melakukan 1st start pada musim ini pada liga? Esok petang la dapat tahu ke semuanya. Saja aku buang preview game awal-awal, sebab petang esok aku nak study. So good luck. 3 points!

Note:
Live di ESPN pukul 10:55pm

Tiada ulasan: