Selasa, 2 Disember 2008

Chelsea 1 - 2 Mighty Arsenal


hahahaha...lepas MU diayam-ayamkan, kali ni nasib Chelshit lak diayam-ayamkan. Even game tu xde la menarik mana sangat tapi aku puas hati dengan cara Arsenal react! Sememangnya dari awal lagi Chelsea cuba disturb cara permainan Mighty Arsenal dengan meletakkan pemain-pemain bertubuh besar tapi otak kecik iaitu Ballack dan Mikel ditengah padang. Deco? Ada ker mamat tu? Aku xnampak pun atas padang..wakaka


Sori la lambat update, asal nak kuar umah g cc jer hujan, sial betul! Ni nasib panas gila hari ni, semalam lencun kena hujan. Ok berbalik kepada game menentang Chelsea, permulaan game memang hambar. Dengan kelam-kabutnya, gila kecoh! Tapi xde la kecoh cam mulut Ballack dengan Essien yang cakap xsedar diri tu, amik ko WANKERS!


Aku pegi layan malam tu dengan Zuhairy (Jitegha Bloggers). Tahniah diucapkan kepada van Persie yang menjaringkan dua gol dan kepada Fabregas, ini tugasan pertama dia di dalam liga yang disempurnakan cukup baik. So harap lepas game ni Fabregas dan pemain lain menjadikan game tu sebagai turning point untuk konsisten sehingga tamat musim ini.


Bagi aku pemain-pemain pertahanan telah menjalankan tugas dengan baik sekali. Walaupun Djourou menjaringkan gol ke gawang sendiri tetapi gerakan lain mempertahankan kubu pertahanan bersama-sama Gallas, Clichy dan Sagna harus dipuji. Memang solid sehingga pemain-pemain Chelsea tu mati kutu..hahaha. Aku harap Wenger akan kerap menggunakan Djourou.


Di bahagian midfield, sudah pasti kapten perlu diberikan pujian kerana berjaya menggerakkan bahagian midfield cukup baik. Cuma mistake banyak pada Denilson, dengan passing yang sangkut-sangkut sehingga membolehkan lawan counter attack, nasib defend berjaya mengawal keadaan dengan baik. Nasri dan Song berjaya diposisi masing-masing, terutamanya Song yang berjaya melakukan aksi defensive cukup baik sehingga Ballack, Lampard dan Mikel jadi bahalol..wakaka.


Selepas 2 game liga gagal menjaringkan gol dan penggantungan RvP untuk 3 game sememangnya berhasil. 2 gol, tergamam muka-muka pasukan lucah (Blues). Memang superb. Khidmat Adebayor memang berguna. 1st half dia memang rajin terutamanya melalui perebutan bola. Jika diperhatikan game tersebut, Wenger menggunakan Adebayor untuk menarik pertahanan Chelsea bagi memberikan ruang kepada RvP melakukan penyudahan. Gol pertama dan kedua terhasil melalui fungsi ini. Bijak kan Wenger!


Even gol 1st tu ofsaid, nak pertikai hapa, player Chelsea tu terutamanya Drogba tu dah banyak kali skor ofsaid, xkesah lak korang, Arsenal skor ofsaid korang kesah, kimak! Nasib baik ref bagus, selalu Arsenal dapat ref biased jer. Ok la Arsenal skor own goal, xkan nak menang sebab Arsenal skor own goal. Cammon la, spend beratus juta, xkan xde idea nak skor! Ayam-ayam! Lagi pun ref dah buat beberapa mistake, so dia cover la, fair la!

11 ulasan:

bali hambali berkata...

wel dan acenel.wel dan

Unknown berkata...

bagus arsenal!!!!! aku masih lagi peminat setia arsenal!!!! walaupun starting game nampak mcm chelsial leh makan jerk...member2 aku yang fans Mu n Chelsial dah nganjing gile..aku diam jer...panas hati..damn tul.. masuk je 2nd half, hahahahah aku la plak menganjingkan depa...kekeke weh, zuhairy tu sape? aku amir la (jitegha bloggers) ko silap taip tuh bro...hohohoho

Tanpa Nama berkata...

harap2 lepas ni leh pi layan lagi arsenal main.

Aku bukan jitegha bloggers la. Ko silap org la..hehe

Tanpa Nama berkata...

wahahaha rachwan.. ko dah silap..

Tanpa Nama berkata...

Young Gunners kita tumbang di tangan burnley 2-0
goal burnley 6' , 58'

Young :
Fabiansky, hoyte, sylvestre, Rodgers (lansbury 46'), merida, wilshere (simpson 63'), gibbs, randall (amaury 72'), Ramsey, bendtner, vela

mungkin young gunners kita terlalu pandang rendah dengan kekuatan lawan, semoga ini menjadi pengajaran yang berguna bagi young gunners kita..

Abang Ade berkata...

aku baru dpt tau rumours terbaru psl transfer January nih...

denilson--newcastle
bendi--spartak moscow
toure--man city
gallas--ac milan
van persie--ac milan
wilshere--wigan(loan)


ni plak player yg dikatakan bakal dibeli oleh Arsenal

van buyten
federico fazzio
yaya toure
huntelaar
xavi
messi(dgr cite wenger nk try bid 112m...xtau la btoi ke tak)


tp wenger nie kdg2 ckp je lebih...
apepun buyten n toure dikatekan 70% akan join Arsenal January nih....kite sume tgu n lihat je la camne...

Rembo berkata...

bile gua tgk gol offside V.persie, satu perkataan automatik terkeluar dari mulut gua.

KARMA.

bukan drogba slalu score mcm ni ke dulu dulu?

Tanpa Nama berkata...

Abang Ade..

lu dapat sumber info dari mana??
kalau dari news paper.. abai kan je lar.. 70% tak betol..

kalau wenger sanggup keluarkan duit lebih dari 30jt pound untuk beli 1 player..
aku botak rambut aku...

Tanpa Nama berkata...

biaselah Qsheira...
itukan kabo angin je...
nk pnskn transfer January nih....
wenger dr dulu lg kedekut....
si yaya toure pn die nk mtk 6 juta pound je...transfer dulu barca mtk lbh ckit trus cancel......
hrp2 gandingan wenger n gazidis akan lebih power transfer January nih...tp aku dpt rase mcm dulu gak....sekadar khabar angin berlalu lintas Arsenal jap...hahaha.....apepun aku ttp ngan Arsenal....hidup Arsenal!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

AW kat fa cup tidak menggunakan reserve player, tapi akan campurkan reserve yang terbaik, dengan senior..
Ac milan, intermilan & Juve berminat ngan cesc.
di katakan milan & inter hanya menawarkan 40 jt euro
(tak berani bayar mahal nak tawar orang konon, dia ingat flamoney, nak dapat free)

MILAN & INTER... SUCK MY ASS ####

Hafez Rachwan berkata...

hehehe..
salah lak..
trsilap la ni..
sori2..

huntelaar dh ke madrid,
gila prolifik striker tu..
133 gol dlm 185 games klu xsilap..
rumours psl arsenal kna chill jer..
xbley pecaye, kdg2 betul kdg2 merapik..
kbykn merapik la..hehe