Rabu, 10 Disember 2008

Post Match and Preview UCL

Selamat Hari Raya Aidiladha aku ucapkan kepada korang yang beragama Islam. Ok berbalik kepada post match yang lambat gampang aku post ni. 3 mata penuh even kecut perut gak risau drop point lagi. Memang nasib xbrapa baik, dua kali bola cium tiang dan beberapa kali miss target yang xberapa jauh sangat dari pintu gol tapi yang penting 3 point.

Van Persie memang xde luck nak skor malam tu, rugi la kapten aku tu. Eboue ikutkan hati nak jer aku sekeh kepala dia, entah merapik apa dia asik back pass yang sangkut. Nasib la dia duk main midfield, kalau defend, kompem belanja kaw-kaw! Akibatnya memang dia kena boo dengan fans Arsenal sendiri, kamera dah main gila zoom muka dia.

Lantaklah, janji tiga point. Yang aku xpuas hati game tu disebabkan kesialan Palacios! Jadahnya tackle double sehingga injurd pergelangan kaki Nasri, sepatutnya referee bagi kad merah jer. Nampak sangat taktikal keji dan keluar jer Nasri, permainan Arsenal semakin teruk. Naik meroyan aku risau kalau-kalau Wigan dapat gol penyamaan disebabkan kegagalan Arsenal kill game.

So lupakan pasal game menentang Wigan, dah kompem pun 3 point. Yang perlu diberi tumpuan adalah game menentang FC Porto lak. Seri dah cukup untuk memastikan Arsenal sebagai leader Group G dan yang pastinya Arsenal dan Porto dah layak ke pusingan kalah mati cuma untuk menentukan pendahulu kumpulan. Kunjungan ke Porto juga menyaksikan Nasri, Rosicky, Adebayor, van Persie, Fabregas, Clichy, Sagna, Toure dan Eduardo tidak akan bersama pasukan tetapi Gallas dan Diaby pasti akan diturunkan nanti.

Aku rasa game ni lebih kepada pendedahan kepada pemain muda beraksi di Eropah di samping untuk merehatkan pemain-pemain yang keletihan dan mengalami kecederaan ringan. So aku bajet game ni mungkin berakhir dengan keputusan seri atau kemenangan yang tipis. Harap-harap menang di Porto nanti. Kesah lain pula adalah mengenai Eduardo. Dia dijangka beraksi 16 Disember ini bersama pemain simpanan menentang Pompie reserve sebelum akan bersama dalam pasukan menentang Pompie hujung bulan ni. Harap-harap dia akan cepat kembali seperti dulu dan lebih baik.

Skuad ke Portugal:
1. Manuel Almunia

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku baca wisel minggu nie..
aku tergelak besar :) hua hahahaha
rupa rupanya SAF jelous ngan youngters arsenal..
dia cakap under 23 Man U boleh menang melawan club di BPL..
(lawan sunderland boleh lar..)
sebab media england menguar uar kan kehebatan youngters arsenal yang purata under 19 boleh tundukkan wigan 3-0
jadi SAF tak puas hati..
tak de orang puji kat squad dia :)

Tanpa Nama berkata...

Spekulasi terbaru..
Gallas -> Juve

karena dasar adanya ranieri (individu yg membawa gallas ke chelsea 2001)
dan juga perform yang buruk masa kalah ngan porto ( banyak kesilapan bab gallas)

Bendtner -> WBA berminat pinjam sampai akhir tahun, tapi mamat nie tak nak ngan club papan bawah.

Hafez Rachwan berkata...

klu nk ikutkn average under 23 arsenal pn dh hebat..
fabianski, djourou, toure, clichy, sagna, fabregas, denilson, nasri, walcott, rvp, adebayor..
klu total2 average bwh 23 gk..
sbb tu dia jeles..hehe

amik la gallas tu, beli yg lain..haha