Isnin, 28 Julai 2008

Rosicky - Jangan pandang kami sebelah mata!

Wah-wah, lama tak dengar Mr. Sick bersuara. Kali ni dia lantang berbicara mengenai kemampuan Arsenal di musim hadapan.

Setelah ketamakan Flamini, kebisingan Hleb, kegarangan Mad Jens dan ketabahan Gilberto menyaksikan mereka meninggalkan Emirates dengan penuh tekanan buat Arsenal.

"Perkara yang sama orang perkatakan mengenai Arsenal apabila 'mereka' ini mengatakan Arsenal akan gagal berada di kelompok atas", ujarnya sewaktu temuramah denikspot.cz.

"Sekarang ia kembali seperti sebelumnya. Beberapa pemain keluar dari kelab tetapi saya masih mempercayai Arsene.

"Dia tau apa yang dilakukannya. Harapan saya masih tinggi bersama rakan pasukan yang masih ada.

"Mereka semua pemain yang bagus tetapi agak sedih kami tidak dapat bersama seperti mengharungi musim lepas untuk aksi musim depan.

"Jika mereka ingin keluar, itu keputusan mereka."

Antara yang digembar-gemburkannya adalah kemampuan pemain midfield yang sedia ada mampu untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh pemain yang keluar.

Tokey butik Arsenal ini merasakan Abou Diaby sebagai calon yang sesuai untuk bergandingan dengan Fabregas di musim hadapan.

"Saya rasa Diaby akan diberikan peluang lebih kerap untuk beraksi diposisi tengah yang sebelum ini dimainkan oleh Flamini. Dia bermain diposisi kiri sewaktu saya tercedera, tapi dia lebih kepada pemain midfield tengah, sama seperti Patrick Vieira.

"Saya menjangkakan dia akan memberikan banyak sumbangan dan sewaktu berlatih dengannya agak sukar untuk melepasinya. Dia mempunyai kaki yang panjang dan seakan-akan sama dengan Vieira. Pada pendapat saya, dia mampu melakukannya."

Tiada ulasan: