Isnin, 28 Julai 2008

Denilson sudah bersedia!!!

Pemain tengah Arsenal, Denilson telah memasang hajat untuk mendapatkan lebih kerap beraksi sebagai kesebelasan utama di musim hadapan.

Kapten BRAZIL U21 yang menyertai The Gunners daripada Sao Paulo pada 2006 hanya berada empat kali di starting line up disebabkan kecederaan dan gandingan mantap Cesc Fabregas bersama Flamini.

Pemergian Flamini ke AC Milan manakala pemain berpengalaman Gilberto yang akan beraksi bersama Panathininiakos mungkin memberikan peluang kepadanya untuk beraksi dengan lebih kerap.

Arsenal boss Arsene Wenger dijangkakan akan melakukan penambahan ke atas skuadnya di musim panas ini setelah berjaya menurunkan tandatangan Samir Nasri dan Aaron Ramsey, tapi Denilson, 20 merasakan beliau mampu bersaing merebut posisi tengah yang tengah hangat diperkatakan.

"Saya mempunyai dua objektif utama di musim hadapan iaitu berada dalam kesebelasan utama Arsenal dan mendapatkan cap pertama untuk Brazil", ujarnya kepada The Sun.

"Saya berada di dalam keadaan yang baik dan sudah bersedia. Kami adalah pasukan yang bagus, dengan ramai pemain yang berkualiti.

"Kami mempunyai skil, tapi perlukan pengalaman di dalam pasukan.

"Saya percaya dengan pasukan ini dan saya pasti Arsenal akan menjadi pasukan yang kuat di musim ini dan memenangi liga."

Tiada ulasan: