Khamis, 30 April 2009

UEFA Champions League Semi Final - 1st Leg: Manchester United vs Arsenal - Post Match


Tewas di OT dengan satu gol bukanlah kelebihan yang besar kepada MU apatah lagi Arsenal turun dengan skuad yang agak tempang, terutama di pertahanan dan MU yang sepatutnya menjaringkan lebih dari satu gol dijanjikan satu penyesalan oleh Wenger dan optimis Wenger pada second leg nanti bakal memastikan Arsenal satu pasukan yang berbeza dari 1st leg ini.


Memang diakui pergerakan Arsenal sememangnya terbatas terutamanya kelibat beberapa pemain bagaikan memenuhi line up, paling mengecewakan adalah Diaby, tapi korang dah biasa bukan so aku malas nak citer banyak pasal dia ni. Tapi kredit patut diberikan kepada Almunia dengan melakukan beberapa world class save yang pasti menjanjikan kepanasan pemain dan peminat MU. Cun dia bukan hari ini, dia dah menunjukkan sejak awal tahun dengan aksi cleansheet, so tak hairan Wenger percaya dia mampu hold on posisi GK dan berjaya 'menentang' Jens Lehmann.


Promising full back iaitu Kieren Gibbs sekali lagi menunjukkan aksi mengagumkan. Mematikan pergerakan Ronaldo, siap kasi panna/50sen/nutmeg [rapidshare/speedyshare] kat Ronaldo lagi. Link dah ada, apa lagi, download la...hahahaha. Gol perpunca daripada sepakan penjuru setelah miss clearance oleh Silvestre membolehkan O'Shea menewaskan Almunia, tu pun dah fingertips, kalau save gak, aku rasa, Almunia patut keluar statement aku boleh jadi cam keeper Shaolin Soccer, 10 vs 1! hahaha


Kalah pun boleh gelak, mestilah aku masih yakin aksi second leg nanti sebab bagi aku konsistensi dipamerkan di Emirates pasti akan membuatkan MU kecewa nanti. Diharapkan referee nanti pun macam referee dan linesman awal pagi tadi, kudos kepada mereka dimana aku melihat tindakan fair ditunjukkan apatah lagi mata ref cukup tajam menidakkan diving Ronaldo yang kemudiannya berguling-guling kecewa cam nak nangis. Crying baby ke babi???:D. So kita masih boleh positif lagi, diharapkan apa yang dikatakan Wenger bakal dilunaskan dan menggunakan formation 4-4-2 adalah pilihan sepatutnya. Kita terajang jer sapa2 saja di hadapan sekarang ni!

2 ulasan:

Qsheira berkata...

tak pa bro..
kita tunggu mereka di emirates..

buat malu jer..
tak larat nak jebol gawang almunia..
dia sepak lak almunia..
tak layak pro larr si tevez nie..
buat malu jerrr..
engkau tengok ke masa kelam kabut depan gawang arsenal, dia sepak almunia??
geram betoi larr.

Hafez Rachwan berkata...

tau xpe, dh la cacat si tevez tu, ada hati nk kasik org cacat cm dia lak...
xpe bro, nanti kt emirates kita tapau dorg kaw2..