Ahad, 1 Mac 2009

Lagi...Dan Lagi...


Fred54 Highlights: [Rapidshare] [Mediafire]

Berapa kali keputusan seri lagi aku tak pasti tapi dengan keputusan sebegini, Arsene dan pemain merisikokan pasukan, mungkin lepas ini Arsenal akan menjadi pasukan kelas kedua jika segala masalah sebegini tidak dapat ditangani.

Berapa banyak lagi keputusan sebegini perlu dihadapi peminat? Adakah peminat-peminat sanggup untuk melihat Arsenal beraksi di dalam UEFA Cup setelah Wenger acap kali mengatakan Arsenal pasukan yang konsisten, 10 tahun berturut-turut beraksi di dalam UCL bersama 3 pasukan lagi secara konsisten, adakah tahun depan transkripnya berubah?

Jawapannya pada Arsene dan pemain saja yang tau, peminat dah memberikan segalanya. Aku pun hairan, bagi aku musim ini merupakan musim paling mengecewakan, dengan permainan total football hilang entah ke mana, apatah lagi kekuatan mental sepasukan yang dilihat cukup lemah, tidak seperti musim-musim sebelum ini.

Aston Villa dan Chelsea semakin jauh untuk dikejar untuk sekurang-kurangnya berada diposisi keempat liga apatah lagi jarak antara Arsenal dan Everton semakin dikurangkan kepada 2 mata sahaja, satu lagi keputusan seri menentang WBA nanti pasti meletakkan Arsenal diposisi keenam. Korang sanggup ke? Fans team lain sanggup la!

12 game lagi tinggal, masa semakin suntuk, entah bila nak dapat kemenangan, aku dah bosan dengan alasan lacked a little bit of sharpness, langsung tak masuk akal, kalau satu atau 2 game tu memang takde hal, 4 game berturut-turut aksi liga, 8 points drop, bukan a little bit dah citernya, overall laa!

Kalau alasan lawan main defend tu sebagai punca Arsenal gagal menjaringkan gol, aku rasa alasan tu tak fair. Dah berapa lawan yang beraksi secara defend yang menyaksikan Arsenal drop points, so takkan takde penyelesaiannya? Pasukan yang lain pun mengalami masalah yang sama tetapi Wenger yang sudah berkecimpung di EPL selama hampir 13 tahun, takkanlah tiada penyelesaiannya? Kualiti, di mana kualiti tu, kelam jer...

Aku akui aku memang kecewa, aku dah berikan apa yang termampu untuk menyokong kelab ini tetapi semakin lama kepercayaan tu diragut, ditipiskan. Aku yakin korang pun mempunyai rasa yang sama dan aku juga langsung tak terlintas untuk menyokong pasukan lain sebab aku percaya Arsenal hanya satu-satunya pasukan yang menarik untuk aku.

Cuma aku harap Arsenal mampu berubah, bermulanya bulan Mac, perubahan perlu ada sehingga ke akhir musim, kalau tidak, mungkin perkara tidak diingini pasti berlaku. Perpindahan pemain utama keluar, kehilangan peminat dan juga tak mustahil, pemecatan Wenger, walaupun aku pasti Wenger sedang terdesak sekarang, perasaan yang pernah dia alami dahulu setelah 3 tahun gagal memenangi piala sebelum meraih double.


Apa-apa pun, aku masih percaya Arsenal bukan pasukan yang lemah cuma masalah kecil sebegini bila gagal diselesaikan ia menjadi semakin rumit. Aku tak mahu melihat pemain-pemain utama dan Wenger keluar dari Emirates ke lokasi lain yang dirasakan lebih baik sebab aku percaya, tiada lokasi lain yang lebih baik untuk mereka berada, cuma di Utara London, di Emirates dan Colney sahaja, bukan White Hart Lane!


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak buat cam ne..
clean sheet like shit..
sampai score sendiri pun betoi2 clean ( 0-0 )

jangan mudah mengalah..
lepas geram kat anak patung jer..
kasih smack down kaw2
mesti lega :p hue he he he he

rabu subuh..
kalau draw lagi ngan WBA..
aku tak dapat nak kata apa apa lagi lar..

bali hambali berkata...

wat ah streak double clean shit.terbaek ah wenger

Hafez Rachwan berkata...

klu draw dgn wba, malu seih!