Khamis, 26 Mac 2009

Taram punya taram..hahahaha

Memang agak lama untuk aku postingkan sebarang entry pasal Arsenal tapi belum terlambat untuk aku kutuk-kutuk glory-glory mancis dengan chelshit chelshit. OK berbalik kepada satu minggu yang cukup mahsyuk, kemenangan di St James Park, kemenangan besar Liverpool ke atas Aston Villa, kekalahan Chelsea oleh Spurs yang menggila apa ntah selepas mengalahkan Aston Villa tetapi kekalahan paling mahsyuk untuk diratapi adalah pasukan yang cukup angkuh, berlagak, bodoh sombong, sial apa lagi jer la yang buruk-buruk iaitu MU kepada Fulham dengan cukup menarik. Sudahlah...Naik geli-geleman aku tengok Liverpool bantai korang tapi tak cukup rasanya, kena lak dengan Fulham, gol lawa lak tu daripada Gera, disajikan pula aksi blocking ala-ala volley ball gitu oleh Scholes lepas tu Shrek huduh tak macam citer Shrek yang sopan tu memang patut di buang padang, jijik tengoknya, tapi serius beb, korang layan la highlights game tu, part paling best muka Ronaldo macam nak menangis, crying baby (babi pun boleh)...wakaka


Suka aku...hahahaha. Tu la kerek sangat, amik la tapi kalau diratap pada Sports Mail ke apa-apa news dari UK, macam biasalah, bukan dorang kena tembak sangat, nasib badan la Arsenal dengan Liverpool, dah jadi France B dengan Spain B, nak buat camne, sikit hal pun kecoh. Oh yaa, aku disini berada di belakang Fabregas, backing dia atas tuduhan daripada keparat Hull City yang menuduh Fabregas meludah ke kasut Lutong. Macam kelakor, suka hati jer nak buat statement jatuh maruah sendiri. Siap si Phil Brown tu cakap Fabregas tak patut masuk padang celebrate kemenangan, alahai, rule apa ni? Game dah tamat dah lama, apa masalah nyer dia nak masuk ke padang celebrate kejayaan pasukan? Ini home kami, apa hal nak kecoh kapten kami masuk padang lepas game? Syukurlah belum kena pizza kat muka, kalau teringin nak rasa, datang Emirates lagi lepas ni.


Tapi minggu international week ni memang potong stim, selain selalunya membawa khabar kurang senang melibatkan isu-isu sensitip bagi Arsenal iaitu kecederaan, berita lain tu agak la kurang. Mungkin pemain-pemain seperti Eduardo yang baru pulih daripada kecederaan dapat menggunakan aksi kelayakan Piala Dunia ini sebagai langkah mendapatkan fitness kembali tetapi bagi individu lain seperti Nasri, Gallas, Diaby, Clichy, Sagna [France], Toure, Eboue [Ivory Coast], Fabianski [Poland], van Persie [Holland], Ramsey [Wales], Bendtner [Denmark], Vela [Mexico], Djourou [Switzerland], Adebayor [Togo] dan Arshavin [Russia] yang pergi berjuang untuk negara sendiri, cuma apa yang aku harap pulang dalam kecergasan yang maksimum tanpa kecederaan dan bonus dengan prestasi lebih baik.

Nampak gayanya cuma Almunia, Denilson, Silvestre, Walcott, Fabregas dan Rosicky duduk lepak di London disebabkan tidak dipilih dan juga faktor kecederaan. Tetapi Almunia yang sanggap tidak beraksi bersama Spain sepanjang kariernya berkemungkinan besar mengisi borang permohonan kelayakan mendapatkan penduduk tetap UK yang juga bermakna kemungkinan besar baginya menyertai skuad England lebih cerah apatah lagi David James, Robert Green, Robinson dan si gigi jarang Carson gagal beraksi cemerlang untuk England, so peluangnya untuk merebut posisi penjaga gol England agak cerah tetapi dia perlu beraksi cemerlang bersama Arsenal bagi memancing si Cappello.


Semak-semak dalam Sports Mail aku terjumpa sesuatu yang macam nak percaya tapi tak nak percaya pun ada. Adakah jersi become legend kaler kuning yang digunakan sekarang bakal diubah warnanya kepada hijau? Ermm..korang rasa hijau ok ke kuning? Agak janggal juga sebenarnya kaler hijau apatah lagi sudah berkurun away jersi berwarna kuning tetiba jer nak guna kaler hijau, mungkin juga untuk mengimbau nostalgia 1982. Bagi aku, away kaler kuning lagi baik dari hijau. Mungkin player tak pakai lagi, so tak tau la nak cakap macamana, tengok la camne nanti...

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha..shrek bodo bangang huduh!die dah merosakkan name shrek ijau yg comel!

Hafez Rachwan berkata...

hahahahahaha..

Shahrul Tanaka berkata...

agak2 kalau pkai jersi hijau arsenal jadi power x?? :P

Hafez Rachwan berkata...

setakat nk mng ngn mu tu mudah2 la..hahaha

Tanpa Nama berkata...

harapan ku pada admin..
kita sporting dalam hal sukan..
lain kali tak yah larrr kutuk2 club orang lain..
bab bila orang lain kutuk Arsenal..
walau dalam hati aku mengakui perform Arsenal yang tak konsisten sebelum nie..
tapi hati aku panas bila dengar penyokong club2 lawan tu..
macam sial jerr.. rasa2 nak bagi penampar jerrr..
so.. tak yah layan larrr club2 lain.. buat habis karen jerr..

Hafez Rachwan berkata...

sori2, teremosi alk..hehe

aku ka kami? berkata...

betul tu, aku sokong kata-kata Qsheira..
kita pedulikan kutukan club lain pada arsenal, n kita tak perlu balas @ kutuk club lain..