Selasa, 31 Mac 2009

So sorry dude!


Memang aku tak nafikan Hleb antara individu yang paling aku gemari sewaktu dia memakai jersi Arsenal tetapi dengan berpaling tadah menyarung jersi Merah-Biru dan mengeluarkan statement yang mengecewakan, sememangnya perasaan suka boleh bertukar menjadi benci. Apatah lagi Wenger, ramai mempersoalkan kenapa dia melepaskan Hleb ke Barca tetapi Hleb sendiri menyatakan hati dia sudah tiada di Arsenal, apa lagi yang mampu Wenger lakukan. Tetapi Wenger memang individu yang bijak berurus niaga, melepaskan Hleb yang berusia 28 tahun dan mendapatkan magician baru, iaitu Nasri, dengan ini jersi 13 Arsenal bukanlah bagi Hleb. Arsenal bukanlah seperti Spurs yang sanggup menjilat kembali ludah Robbie Keane, Arsenal perlukan pemain yang komited dengan pasukan dan berundur biarlah bersopan, fikirlah kalau bukan Wenger, aku pun tak kenal Hleb mahupun Belarus.


Jika permulaan musim dia banyak berbual bersama-sama Fabregas dan menceritakan keseronokan berada di Barca, akhirnya dia mengeluarkan statement yang benar-benar tidak mengejutkan bagi penyokong Arsenal iaitu penyesalan walaupun dia tidak menyatakan secara berterus terang. Kombinasi Hleb-Fabregas-Flamini-Rosicky memang penyumbang permainan yang cukup menghiburkan dengan corak permainan total football tetapi Arshavin/Walcott-Fabregas-Denilson/Diaby/Song-Nasri/Rosicky yang semakin mendapatkan keserasian dan beraksi lebih baik, aku pasti gabungan ini bakal beraksi lebih baik musim hadapan.

"I am not about to start doubting myself but it is only logical that I am unhappy. I would not be a good professional if I did not want more involvement in the team. I have spoken with Guardiola but what was said will stay between us. I told him that my desire is to prove that signing for Barcelona was not a mistake. I want to settle down in the team and I want to achieve great things. They are my direct rivals for a place in the team. These three (TT, Messi and Ineista) are the regulars but it’s no consolation to accept that I am behind them as the substitute. If I were 20 I would have time on my side but I am 28 so things are different.''


Jujurnya aku pun tak menyesal dengan pemergiannya, kita sudah berada di semi final FA Cup, berada di kedudukan keempat liga dan suku akhir UEFA Champions League, jadi bukanlah posisi yang semakin teruk jika dibandingkan dengan prestasi musim lepas di mana kita cuma beraksi sehingga suku akhir FA Cup dan UEFA Champions League dan menamatkan liga di kedudukan ketiga liga. Permulaan musim kita kehilangan Eduardo dan Rosicky (sehingga sekarang) diikuti long term injury oleh Walcott, Fabregas dan Adebayor, maka kita dapat melihat bebanan yang dipikul oleh van Persie, Bendtner, Denilson, Nasri, Song, Eboue dan Diaby yang memikul tugasan yang berat setelah kurang beraksi musim lepas sepatutnya dipuji bukanlah diherdik.


Apa-apa pun dengan kembalinya pemain-pemain utama seperti Fabregas , Silvestre, Eduardo dan Adebayor selepas kelayakan Piala Dunia ini bakal menyuntik semangat yang baru disamping memberikan segala tunjuk ajar kepada pemain muda untuk meneruskan tradisi permainan total football Arsenal. Dan mengenai Rosicky, dia juga masih berkeupayaan menyarung jersi merah dan putih di atas padang musim ini, masih ada harapan baginya untuk beraksi, mungkin tempoh sebulan ini, biarlah beraksi bersama skuad simpanan terlebih dahulu, yang pasti musim hadapan dia bakal menguatkan midfield Arsenal kembali.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko dh apply jadi pengulas bola sepak ganti tmpt shebby?

Unknown berkata...

Padan muke Hleb... dia player faveret aku gak masa dlm gunners... tp skang aku dh xtau dia perform ke x dlm bercelona? ntah2 dia bukan 1st team ek?

Hafez Rachwan berkata...

hahahaha..ikutkan hati aku nk amik jer sains sukan, xpayah mengadap litar2 elektrik ni..hehe

season ni dia sub jer, bkn super sub..nasib dia la..:P