Isnin, 16 Mac 2009

Hujung minggu yang SEMPURNA!

MU kalah di Old Trafford Liverpool, aku ulang sekali lagi, MU kalah di Old Trafford dengan Liverpool 4-1, Villa kalah dengan Spurs di Villa Park oleh Spurs, Arsenal menang 4 bijik, memang minggu yang cukup sempurna untuk berada di kedudukan keempat liga dengan kelebihan jaringan mengatasi Villa. Kejayaan mengejar mata sedikit demi sedikit dengan jumlah gol yang selesa, memang tak dinafikan, aku memang senyum lebar... :D

Setelah beberapa keputusan seri cleansheet, 3 kemenangan di dalam aksi di London dan mengisi slot suku akhir, perjalanan Arsenal musim ini masih bermakna. 2 piala masih dalam pemburuan dan ditambah dengan kehadiran beberapa pemain yang kembali sembuh daripada kecederaan panjang serta semakin hampir di dalam pasukan, ia adalah berita cukup menggembirakan.

Positifnya, kekuatan mental pemain kebelakangan ini semakin baik apatah lagi masalah remeh-temeh di dalam pasukan melibatkan pertengkaran kecil sudah hampir diselesaikan. Walcott dan van Persie yang dikatakan mengalami pentengkaran sebelum ini dilihat seperti kembali berhubung dengan baik, begitu juga antara van Persie dan Gallas yang dilihat bersama-sama meraikan jaringan gol Eduardo pada aksi menentang Burnley, Toure dan Gallas juga hampir ke situ dan sikap professional mereka sememangnya dipuji walaupun terdapat sedikit perselisihan faham sebelum ini.


Dan fokus Arsenal sekarang yang penting adalah melihat semua aksi di hadapan tanpa menghiraukan kedudukan di dalam liga serta siapa bakal ditentang pada round knock off, sekiranya ini mampu dilakukan, tiada masalah bagi menamatkan kemarau piala untuk tempoh 4 tahun ini.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Arsenal 3
hull 0

Tanpa Nama berkata...

Rosicky cedera sebelum bermain untuk reserve Gunners..
2minggu lagi baru dia merumput..
cedera tak habis2 lar mamat nie..

Aku harap boleh lar kalahkan Hull tanpa bolos lagi..
lepas tuh kita bedal Chelsky kat Wembley..

Gunners make me proud be Gonners..

Shahrul Tanaka berkata...

penantian berakhir juga!

Hafez Rachwan berkata...

sori xupdate bro, gua punya modem cm sial, rosak lak..mgkn suka sgt kut mu kalah..haha