Sabtu, 21 Mac 2009

Gameweeks 30 : Newcastle vs Arsenal - Preview


Ok kita lupakan seketika draw Champions League, lambat lagi aksi nya even bulan 4 aku rasakan bulan yang cukup compact dengan game yang mencabar tapi dengan kehadiran pemain-pemain yang long term injury, takde la masalah sangat. Gameweeks 30 adalah menentang Newcastle di mana Arsenal akan bertandang ke Magpies setelah 5 games diharungi dengan cukup baik. Dengan ketiadaan Shay Given di dalam Newcastle, aku merasakan peluang menjaringkan gol dengan jumlah yang melebihi nilai 1 adalah lebih cerah cuma mungkin Steven Taylor sebagai penghalangnya.

Joey Barton, Geremi dan Nicky Butt adalah bangsat-bangsat yang aku cukup aku tidak gemari, aksi terjahan keras serta permainan kotor mereka mungkin merisikokan pemain-pemain Arsenal. Kem Arsenal menyaksikan Almunia yang menerima terjahan keras El-Hadji Diouf di pergelangan kaki bakal kembali bersama-sama Eduardo yang baru pulih daripada kecederaan groin manakala Silvestre juga dikatakan sudah cukup fit tetapi aku tidak merasakan dia bakal diturunkan nanti.

Toure akan kembali mengetuai skuad Arsenal bersama-sama Gallas di bahagian center midfield setelah direhatkan sewaktu suku akhir FA Cup menentang Hull City begitu juga Clichy yang akan kembali di bahagian full-back kiri menggantikan Gibbs yang diberi peluang menonjolkan aksi yang cukup baik. Manakala Sagna si kuda jantan tak perlu dipertikaikan, fitness dia memang gila, so aku rasa amat mustahil la dia untuk tak beraksi.

Bahagian midfield bagi aku adalah lebih baik menggunakan Denilson dan Song di bahagian tengah di mana kombinasi mereka berdua bagi aku semakin ngam, cun melecun apatah lagi berjaya mengimbangi corak serangan dan bertahan jika dibandingkan dengan wujudnya di hantu galah bernombor 2. Dengan Walcott sudah pasti tidak dapat bertemu idolanya iaitu Michael Owen, aku rasa adalah lebih baik meletakkan Eboue dan Arshavin di kanan dan kiri Denilson serta Song manakala Nasri bertindak sebagai second striker di belakang van Persie. Nampak menarik bukan..:P

Pastikan anda berada di mapley, rumah atau mana-mana jer lah untuk layan game ni kalau fans Arsenal tepu...hehe. Di channel 813, Star Sports, confirm takde clash, pukul 1:25 am. Kemenangan memastikan Arsenal meninggalkan Aston Villa dengan kelebihan 3 mata apatah lagi Villians yang akan berkunjung ke Anfield, so tidak diragui, mereka bakal drop 3 mata lagi ataupun at least satu mata tapi yang penting target kita 3 mata penuh, menang busuk ke wangi tak kesah tapi mestilah menang bersih, Arsenal bukanlah macam MU atau Chelsea, cleansheet adalah bonus. Prediction 2-0, van Persie satu gol, satu lagi Nasri, assist Arshavin dengan van Persie...hehe.

2 ulasan:

Qsheira berkata...

aku tak tengok game nie :(
penat giler main futsal..
sudah lar tak pandai sepak..
mulai kaki sampai rambut pun sakit :p hue.hheee...he..he
walau kaki bangku tapi semangat Gonners tu kuat :)
tak pe lar..
walau kena 1
tapi respect kat Almunia..
the Pinalty saver champ..
kalau di imbas kembali..
mamat nie lagi power dari pada lehman..

Hafez Rachwan berkata...

hahaha..harap2 almunia dapat konsisten tp bg aku dia masih boleh improve lg performance dia, skrg ni aku rasa aksi dia semakin baik, tp klu dia konsisten lg, lg superb..