Khamis, 30 Oktober 2008

Seteruk-teruk kejadian!!!


WTF! Dah lead dua gol pun xboleh menang ke? Aku memang bengang gila bila tengok balik result game semalam. Kejadahnya, dah ada chance nak jarakkan mata dari MU dan Hull City, last-last macam ni ending nyer. Baik aku lepak tidur ke study dari layan game semalam.

Totally salah Wenger memasukkan substitutions yang eliminatekan semua sumbangan van Persie. Langsung xboleh harap. Alasan kurang ketinggian memang xboleh terima dengan memasukkan Diaby, Song dan Eboue. Selalu ke Diaby tanduk? Nak tengok sekali pun susah. Song dan Eboue? Tinggi lebih kurang Denilson jer! van Persie lagi banyak buat clear corner dari dorang!

Memang xpatut betul pertukaran sebegitu. Aku lebih prefer memasukkan Djourou dimana dia berkemampuan menjadi defensive midfielder dan cover di bahagian tengah pertahanan dengan lebih baik. Bijak-bijak.

Silvestre? Abis best la dapat debut gol untuk Arsenal yer... Cuba korang tengok highlight balik, berapa kali long range yang di depan mata dia yang tiada effort langsung untuk blocking, cuba tengok gol 1st dr Bentley, 3rd dr Bent hasil rembatan awal Huddlestone yang terkuak Almunia nak cekau dan gol keempat dari Lennon hasil shot Modric?

Kenapa xgunakan Djourou? Lack of maturity dengan experience konon. Hey Djourou dah main banyak game untuk CL, Euro dan World Cup apatah lagi EPL. Apa yang xcukupnya? Kesian kat Gallas, permainan dia hari ini superb, seperti van Persie, banyak covering, tapi for what kalau teammates xbekerja keras juga?

Aku tak nak salahkan sangat pada Clichy akibat slip dia. Aku tau dia banyak membantu tetapi sepatutnya dia perlu clear ball dari awal lagi. Almunia? Aku sangka hebat long range, dengan Spurds pun ko tergagai, haram la nanti jumpa Liver. Terbang angin la!

Memang post kali ni macam sial, aku memang geram. Memang kita berhak untuk dapatkan 3 mata tapi komitmen pemain yang semakin teruk untuk konsisten memang memualkan. Aku masih hairan dengan perkara sebegini, ini bukan kali pertama, dah banyak kali!


November ni bulan paling perit. Mesti menang menentang MU dan Chelsea, kalau tak, selamat tinggal EPL untuk semusim lagi. Lepak la sampai budak-budak tu matang atau hingga Wenger bosan nak sebut "lack of maturity"! Baru kita boleh teringin nak lihat Arsenal julang EPL atau mungkin Fabregas dah bersedia balik kampung lepas ni. Lantak la, aku dah hilang mood. Tolong main sebaik mungkin!

3 ulasan:

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

aku dh kelu....blur trus lepas game pg td....bnyk yg aku pkir psal arsenal nih...why wenger??..ni nk salahkan sapa wan??...sape yg bertanggungjawab nih...aku xsanggup..mmg patut 3 mata tuh..dh boleh kejar chel**** ngan liver..tp,adeh..1 point jer..last mnit dh 2..hmmmm..emosional aku lum abis lg wlaupon game dh lame tmat...mna leh lupe.....

Gunners & Roses berkata...

perasaannya sama seperti batu lepas habis menyaksikan quarter UCL tahun lepas lawan liverpool.mmmm... mungkin match tu lame sgt diorang dah lupe, yg nie masih baru dan fresh lagi, pengalaman dan pengajaran berharga...tapi harap ini yg terakhir.

Hafez Rachwan berkata...

betul tu..
ak harap game lwn spurs tu boleh dijadikan pengalaman..
saingan masih terbuka..
kita belum lwn 3 team lain lg,
ak masih positif kita boleh kaut 7 mata dr 9 mata menentang team tu pd first leg ni..