Isnin, 27 Oktober 2008

Menang buruk pun xpe..hehe


"Tak menang cara cantik pun xpe, janji menang!", teringat pada kata-kata si Adebayor ni sebelum musim bermula. Sebagai contoh, game semalam di Upton Park...hehe

Entahlah, memang bosan la game tu. Bukan la totally lack dari segi kreativiti tapi aku rasa corak permainan West Ham yang keje nak berkampung jer memang buat game jadi bosan. Nasib baik la taktikal 20 minit terakhir memasukkan Adebayor dan Diaby menggantikan Walcott dan Nasri lebih berkesan.

Kalau dilihat dalam game tu, kelibat Walcott nampak mobile dan macam aksi-aksi sebelum ni, aku juga pasti xramai yang suka tengok dia keluar dan digantikan dengan Adebayor. Tapi itulah Wenger, macamana taktikal yang dirancangnya berjaya.

Bagi aku, aksi Diaby semalam adalah superb. Dia berjaya menarik pemain-pemain lawan dari bermain secara compact sebelum setiap mistake diambil peluang oleh pemain Arsenal. Teringat aku bagaimana tugas Diaby ini mirip kepada tugas Hleb sebelum ni.

Aksi Almunia yang menyelamatkan beberapa percubaan lawan harus dipuji. Gamble dan flying dia menjadi! Gallas nampak bertenaga walaupun ada mengah sikit, nak Marlboro 14 ke? hehehe.

Kesian lak kat van Persie, nyaris-nyaris jer skor free kick. Aku dah sebut-sebut nama dia on time dia nak rembat ke bola, tiba-tiba kena tiang, "Damn!". Geram jer, xpe next time. So far yang penting menang, MU dan Chelsea dah drop point, kita pungut 3 mata, memang berbaloi.

4 ulasan:

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

haha..menang..tapi game mmg xbest la..aku naik frust jer 1st half tuh...xcam dulu..bulan 11 nnt banyak game mencabar...risau gak aku...psal komen aku psal team malaysia tuh..mmg btol ko ckp..pengurusan penting...klau pengurusan pon hampeh..mmg xda harapan la malaysia nk naik lg...

Hafez Rachwan berkata...

tpko kna ingat beb, lwn west ham mmg cmtu, dorg suka sgt berkampung, so klu kita dpt skor dr chsnce yg sedikit, ak rasa itu petanda yg baik..

Rembo berkata...

lama tak singgah.

gua sudah mula suka adebayor rachu. hahaha.

tapi, mmg sayang la rambo van persie punya free kick tu. gua budget da gol da.

Hafez Rachwan berkata...

hehehe...
tu la beb, ak kecewa gila van persie xskor free kick!
bkn ko la..haha