Sabtu, 18 Oktober 2008

Fabre G dan v. Persie kembali!


Hoho...hari ni aku baru jer setel main bola padang, dah hampir 2 tahun aku retire tapi ok la dapat masuk semi final. Kalah penalti lak, tapi aku kena bantai tackle dari belakang dengan siku perut free-free jer, kejam betul, baru main cantik sikit dah kena..haha. Sebab tu aku takut kalau Arsenal lawan team yang suka main fizikal cam Bolton.

Aku dapat kecederaan muscular cam v. Persie, betul la, kalau main extra gaban memang senang sakit otot! Ok citer pasal game malam ni. FabreG dan v.Persie akan diturunkan menentang Toffies setelah disahkan sehat walafiat daripada bahagian medical.

Malam ni juga merupakan debut bagi Mikael Silvestre dan aku meletakkan high expectation kat dia untuk cover di bahagian pertahanan terutamanya melalui set piece sebab itu kelemahan utama Arsenal untuk conceded goal. Bosan betul tengok lawan dapat gol camtu!

Cerita lain pula mengenai Ramsey yang telah berada sekali lagi dalam list 1st team setelah menjadi man of the match sewaktu menentang England U21. Mungkin dia bakal diturunkan malam nanti manakala Walcott akan berada dibench disebabkan nak kasik top fitness lawan Fenerbahce di Turki nanti.

Si panjang botak Diaby tu pun dalam list malam ni tapi aku tak tahu sama ada dia bakal beraksi atau tidak bergantung kepada formasi yang bakal digunakan Wenger dan mungkin sebagai simpanan jer kut.

Ketiadaan Gallas bermakna Toure akan diletakkan sebagai kapten manakala kemungkinan besar Song mengisi bahagian pertahanan kanan Arsenal disebabkan kecederaan Sagna.

Formasi yang dijangkakan:
GK: Manuel Almunia
CB: Kolo Toure, Mikael Silvestre
LB: Gael Clichy
RB: Alex Song
CM: Cesc Fabregas, Denilson
LW: Samir Nasri
RW: Emmanuel Eboue
SS: Robin v. Persie
CF: Emmanuel Adebayor

Tiada ulasan: