Ahad, 19 Oktober 2008

Spaniard ke English man, mungkin la..


Kalau sebelum ni Capello ada bising sukar nak cari keeper terbaik untuk England tetapi dia menyatakan secara terbuka untuk mengambil Almunia sebagai keeper England setelah melihat David James kurang berkemampuan dan agak tua pada Januari 2010 nanti. Dan tempoh setahun ini mampu untuk mematangkan dia sebagai penjaga gol.

Bagus juga, Almunia boleh main untuk country. Reason aku satu jer. Ia advantage bagi Arsenal. Arsenal selalu menerima layanan buruk dari pengadil di England jika dibandingkan dengan di Eropah disebabkan jumlah pemain asing so aku rasa bila dah ramai geng England dalam Arsenal, maka kebajikan pemain Arsenal akan terjaga.

Lagi satu, James ni lemah sikit aku tengok bila long range jika dibandingkan dengan Almunia dengan fly dia yang banyak save dari bolos. Kalau bolos set piece tu biasa la, bukan total salah keeper, kalau defend xmarking betul-betul, memang lobang.

Dan kouta pemain Spaniard mewakili England mungkin bertambah dan pemain-pemain seperti Lampard, Gerrard dan Barry semakin terdesak setelah perancang Everton, Mikel Arteta juga akan memohon kerakyatan England setelah 5 tahun di sana, sama seperti Almunia.

Bila pula Malaysia nak open kat rakyat luar untuk jadi kerakyatan bagi menguatkan pasukan bolasepak Malaysia? Haram la, pemain Malaysia kan 'kreatif'..hahaha

Tiada ulasan: