Ahad, 9 Mac 2008

Premier League : Wigan Athletic vs Arsenal - Preview



Barclays Premier League
JJB Stadium
Ahad, 9 Mac 2008, 11.55pm


Dari San Siro kita beralih pula kepada JJB Stadium. Mencari tiga mata yang amat berharga bagi menjarakkan kedudukan empat mata mengatasi MU. Oleh kerana MU terlibat dengan perlawanan FA Cup, (dah kalah pun dengan POMPIE...hehe) maka MU tidak terlibat dalam pertemuan minggu ke 29. Secara tidak langsung kemenangan di JJB Stadium akan memberikan tekanan kepada MU. Ketiadaan beberapa pemain terutamanya di bahagian sayap sedikit pun tidak mengusarkan Arsene Wenger sebaliknya beliau sudah memikirkan strategi bersesuaian bagi menyelesaikan masalah ini. Antara pemain yang baru berada di dalam senarai kecederaan adalah Abou Diaby (calf) dan Theo Walcott (thigh).

Robin van Persie yang berada di dalam skuad semasa menentang Milan tetapi tidak bermain dalam perlawanan tersebut telah bermain hampir sejam closed-doors game menentang Colorado Rapids pada Khamis lepas dan dia mungkin tidak diletakkan sebagai starting line-up menentang Wigan. Kolo Toure (calf) dan Alex Song (knee) berkemungkinan boleh beraksi menentang Wigan. Eduardo (broken leg) dan Tomas Rosicky (hamstring) sudah terkeluar dari senarai trip ke JJB Stadium. Apa yang sedikit mengusarkan aku adalah kedudukan Wigan yang agak ke bawah mungkin membuatkan mereka bermain lebih baik untuk mengelakkan berada di dalam zon penyingkiran tetapi aku yakin setelah kemenangan di San Siro akan membuatkan Arsenal kembali fokus kepada saingan liga kembali. Gudluck...

8 ulasan:

Unknown berkata...

game ni aku bajet 2-0 menang kat arsenal. aku rase flamini akn score.ngahaha

Hafez Rachwan berkata...

Ak rasa 2-0 gk. Klu flamini skor, kureng la point fantasy..hehe
xpe2, cesc,hleb or ade akan assist nyer..huhu

Mr Koy berkata...

arsenal menang.
tapi dengan bilangan gol sikit,disebabkan faktor padang,dan player wigan main compact.

Player to watch:Bendtner

Hafez Rachwan berkata...

ak pn rasa cmtu koy
sumer predict byk, tp ak rasa x..
klu lebih tu kira bonus la..huhu

Tanpa Nama berkata...

hahahahahaha!
draw 0-0..
ngan Milan boleh bantai 2-0..
ngan Wigan draw?? x mantap la gini..
mng ngan Milan hepi x igt dunia..
draw ngan wigan?? errr...errr..errr..
senyap seribu bahasa..hahahaha!

Hafez Rachwan berkata...

Hepi la mng ngn Milan..haha
Nape xhepi pulak?
1st team EPL yg mampu mng di San Siro,
MU dgn Chelsea boleh buat ker?
hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Biapun jd 1st team EPL yg mng ngan Milan kt San Siro,tp seri ngan wigan?? Milan skg tgh down dowh..Tangga ke 5 serie A.. mmg lucky r coz jmpe diorg season ni..n terima kaseh coz memudahkn p'jlnn team2 lain kt Champ.league..Arsnl juz memudahkn jln team2 lain jek..caye lah ckp aku..Arsnl xkn julang cup ZChamp.league 2..

Hafez Rachwan berkata...

ok2..
wait n see,ok..
sapa yg dpt..
jgn fenebahce or schalke'04 dpt sudah..haha