Jumaat, 21 Mac 2008

Hanyalah SENSE of HUMOURiang-ria


Mungkin ini boleh dianggap sebagai serangan psikologi kepada fans Chelsea atau team lain untuk match bertemu Arsenal selepas ini tetapi aku memandangnya cumalah salah satu humours jer. Entah kenapa lepas jer game lawan Middlesbrough aku tak boleh tidur dan tiba-tiba terpandang ke arah almari pakaian aku.

Tiba-tiba idea menulis datang. Cam Shakespeare la pulak..hehe. Aku dah lama nak tulis pasal ni tapi dek diperhambakan oleh study, so aku agak lambat terbitkannya. Kedua-dua baju ni sering aku pakai waktu match Arsenal.

Yang warna biru tu dah lama aku beli (dah kat setahun dah pun..hehe) manakala yang maroon tu baru bulan Februari lepas. Rekod baju biru tu memang membanggakan. Cuma sekali jer kalah, sewaktu 2nd leg Carling Cup menentang Spurs..huhu. Kemenangan jangan kira la tetapi kemenangan yang paling best dan menusuk kalbu adalah sewaktu menentang Milan (0-2, San Siro), Chelsea (1-0, Emirates) dan Manchester United (2-1, Emirates,2006/07).

Baju maroon tu aku baru pakai layan empat game iaitu ketika Arsenal menentang Birmingham (2-2), Aston Villa (1-1), Wigan Athletisc (0-0) dan Middlesbrough (1-1). Cuba korang lihat result, seri kan. Dan Arsenal juga seri dalam empat perlawanan liga. Damn! Kebetulan ke? Harap-harap la yer. So sekarang aku agak konfius nak pakai baju mana nak layan Super Sunday ni.

Adakah BIRU atau MAROON? Aku tidak mempercayai perkara-perkara tahyul, tetapi aku cuma rasa baju maroon tu patut dibasuh dulu sebelum pegi layan game. Apa-apa pun aku nak tegaskan disini, ini cumalah humours, bukan sahih, ok!!! Baju maroon tu aku tak pernah basuh lagi pun sejak beli dari butik..hehe. Mungkin baju biru akan aku gunakan, so apa pendapat korang?

6 ulasan:

peyus berkata...

ko pki 2-2..
1st pki yg biru dlu..
klu chelsea dpt score bile ko pki baju biru 2, ko cepat2 tukar baju maroon lak..klu chelsea score gk ble ko pki baju maroon 2, ko xyah pki baju teros..haha!

tp jgn takut..aku predict arsenal blh beat chelsea..so,ko pki baju pagoda ke singlet ke, arsenal mst menang..caye ckp aku..jgn r arsenal bg lg fan2 MU (terutamanye aku) rse sng hati bile arsenal draw or kalah..aku mahukn suspen..haha!

Hafez Rachwan berkata...

haha..
ak kn wat ni humours jer..
mmg ak nk g pakai baju biru..
1st baju ori ak..hehe

suspen?
ak yakin Arsenal dpt beat Chelsea..
klu MU klh br suspen..hehe

Tanpa Nama berkata...

Ori ke dude baju tu?

Hafez Rachwan berkata...

absolutely yes!!!hehe

Unknown berkata...

peh.baju ori syal...lu mmg idop mati arsenal laa beb=D

p/s: bole lwan x aku bli baju ori away n home tiap season sejak 2002.hehhe=p

Hafez Rachwan berkata...

cehhh..
lg gila,
ak sejak brloan ni jer bleh beli..
klu x sen xbrapa da..hehe