Jumaat, 14 Ogos 2009

Everton vs Arsenal

Game perdana Arsenal ialah vs Everton di Goodison Park ahad 16 ogos subuh 00.30am Kick Off.
3 attacking Midfield yang cedera, Rocky 7, S. Nasri & Theo 14 sudah pasti akan terlepas aksi perdana bersama Arsenal. Walau ketiga tiga tonggak Arsenal itu cedera, Cesc Fabregas masih ada Andriy Arshavin Attacking Midfield yang baru bersama squad Russia dikalahkan Argentina dalam laga persahabatan di Moscow dengan score 3-2.

Jentera Depan sudah pasti di galas oleh RVP dengan Dudu yang 100% fit juga baru menjaringkan satu gol saat Croatia menundukkan Belarus 3-1 di kualifikasi Piala Dunia Rabu lepas,
atau RVP mungkin di pasang bersama Carlos Vela atau pun Nicklas Bendtner.
Akan tetapi Wenger nampak lebih suka memainkan Arshavin sebagai forward dengan formasi 4-3-3, peran attacking midfield itu mungkin diserahkan pada dua bintang belia Aaron Ramsey atau pemain yang tampil memukau di Emirates Cup, Jack Wilshere.
satu-satunya pemain yang dibeli Arsenal di musim panas ini, Thomas Vermaelen, diberitakan telah pulih dari cedera. Ia tampil selama 45 menit bersama Belgium minggu lepas.
William Gallas, Mikael Sylvestre dan Phillipe Senderos adalah stopper bahagian tengah Arsenal untuk musim ini dengan Djohan Dzourou dan Fabiansky yang cedera mungkin di rehatkan untuk 1 bulan.
Barisan kemungkinan:
Almunia
Sagna - Vermaelen - Gallas - Chlichy
Eboue - Denilson - Cesc (C) - Arshavin
RVP - Dudu
Subs :
Vita Manone
Sylvestre
Senderos
A. Song
N. Bendtner
C. Vela
Qsheira Predict :
Everton 1
Arsenal 2

Tiada ulasan: