Isnin, 24 Ogos 2009

bertuah punya Gallas & 2 gol A. Diaby tenggelamkan Pompey.

The Gunners kembali dengan aksi kemenangan, 2 jaringan awal diaby tenggelamkan harapan Portsmouth di 18' & 22', pompey berusaha menyamakan kedudukan, gol Younes Kaboul yang Q anggap kontroversi yaitu 8 minit sebelum turun minum babak 1, Kaboul memang menolak almunia masa berebut bola di udara yang di replay Star sport berulang ulang ( cilakak punya howard webb mata rabun ).
ape pe pun ex capitan gunners memang betul2 on fire & on lucky, jaringan ke 3 Arsenal memang betoi2 penuh tuah, free kick Arshavin membuat keadaan kalang kabut di depan gawang, tetapi masuk ke gawang bab tak sengaja kena kepala botak gallas menit 51.
Ramsey melengkapkan malam gemilang Arsenal dengan gol pertamanya untuk BPL menjadikan score 4-1 sampai tamat permainan.

Striker utama masih buntu.
meski pon Q gembira predict yang mengena 4-1, akan tetapi Menjelang perlawanan sesama big 4 yang pertama membabitkan Man U vs Arsenal di OT.
Striker utama Arsenal masih juga buntu untuk menjaringkan gol, hanya Eduardo sahaja menjaringkan gol dimenit 90 vs everton itu pon sebagai pemain gantian ( tak kira striker utama perlawanan errgg ).
Cesc mungkin rehat 3minggu berikutan cedera otot paha dialaminya semasa vs Pompey, ini berita perit untuk kubu The Gunners yang setiap musim tak terlepas dari isu cedera.

Ape pe pon kita tengok nanti, yang penting game 27 ogos nie lebih dulu Vs Celtic di Emirates Stadium. Esok Q usaha posting bab Arsenal vs Celtic.

Tiada ulasan: