Ahad, 15 Februari 2009

Tempias Eboue ke Sagna


Untuk tempoh 18 bulan kini, Bacary Sagna merupakan pemain Arsenal paling konsisten tetapi aksi persahabatannya bersama Perancis ketika menentang Argentina bagaikan suatu peristiwa malang ke atasnya. Di-boo oleh fans Les Blues di atas kegagalannya beraksi dengan baik ketika tewas 2-0 kepada Argentina di Stade de France.

Setiap kali kegagalan melakukan hantaran tepat dan marking, akibatnya sudah pasti dia dicemuh oleh penonton. Ramai mengakui Sagna gagal beraksi cemerlang pada perlawanan ini tetapi dia masih lagi manusia biasa, tetap akan melakukan kesalahan dan mustahil untuk setiap kali beraksi akan konsisten.

Dan aksi cemuhan oleh penokong Les Blues ini kerap berlaku kepada pasukan tersebut setiap kali France gagal beraksi dengan baik terutama dalam tempoh 2 tahun ini. Tindakan FFF yang masih lagi menggunakan khidmat Ramond Domenech sesuatu keputusan kurang bijak setelah kegagalannya di EURO 08.

Perancis juga terlalu mengharapkan kepada Zinedine Zidane, apabila ketiadaan Zidane dapat dilihat sewaktu kelayakan EURO 08 apabila France hampir gagal ke pusingan akhir di Swiss/Austria dan nasiblah Scotland berjaya dikalahkan oleh Italy, kalau tidak, nasib France sama seperti yang dialami oleh England.

Sementara itu Emmanuel Frimpong, 17 yang beraksi bersama skuad simpanan Arsenal telah mendatangani kontrak professional. Dilahirkan di Ghana tetapi beraksi untuk England bakal menambahkan kuota pemain England di dalam skuad pelapis Arsenal bersama Kieren Gibbs, Jack Wilshere, Henri Lansbury, Gavin Hoyte dan Mark Randall.

2 ulasan:

Qsheira berkata...

itu cuma game uji coba je mar..
apa yang nak di heboh kan sangat???

nanti kita boooo kat lawan lawan yang power..

bab dalam big 4..
arsenal je yang belum jumpa mana mana team pun..

itu pun dah tercicir mata demi mata..

tak tau larr suwey apa yang buat jadi camtu..

poning..poning

Hafez Rachwan berkata...

nk buat cmner, fans france cmtu perangainya, xmcm fans arsenal, tp bila dh sampai tahap geramnya jd gk mangsa, nasib gk la kdg2 tu wenger back up tp double kad g kna kt eboue tu mmg wenger melenting kat dia..

kita tgk abis bln ni cmne, eduardo, arshavin, theo, dgn cesc dh bole main, mungkin abis bln ni segala masalah akan selesai..