Sabtu, 21 Februari 2009

Arsenal vs Sunderland - Preview


Tanpa Fabregas, Diaby, Eduardo, Walcott, Adebayor dan juga Rosicky, itu adalah pasti pada aksi menentang Sunderland di Emirates. Jika aksi di Sunderland berkesudahan seri 1-1 dan Fabregas muncul sebagai penyelamat di saat-saat akhir menidakkan gol Leadbitter, sudah pasti kali ini Arsenal tidak mahu kehilangan dua atau tiga mata lagi.

Arshavin yang bakal beraksi menentang Sunderland sebagai debutnya dan semakin berjaya mengikuti mood London tidak dipastikan sama ada bakal bermula dari awal perlawanan atau di bench. Sudah pasti ke semua peminat mengharapkan dia bakal bermula lebih awal setelah sekian lama menunggu aksinya bersama-sama Arsenal.

3 minggu persediaan kecergasan, 2 minggu di Arsenal dan seminggu di Zenit, secara tidak langsung fitness Arshavin kembali dibina walaupun belum cukup fit tetapi dengan memulakan kembali aksi kompetitif, ini sudah pasti dapat membina kekuatan fizikal dan mentalnya.


Sementara itu, tempoh penggantungan Eboue akibat double yellow di White Hart Lane sudah selesai. Adakah dia akan start di wing kanan Arsenal, bagi aku tidak sama sekali. Djourou yang sebelum ini mengalami masalah kesihatan kembali sembuh tetapi untuk berada di starting line up semakin sukar setelah gandingan Toure-Gallas kembali menjadi.

Di bahagian penyerang pula aku menjangkakan van Persie kembali digandingkan bersama Bendtner setelah Eduardo mengalami kecederaan hamstring. Atau mungkinkah Wenger mahukan gandingan van Persie-Arshavin pada perlawanan ini, bolehlah korang berteka-teki tetapi aku merasakan ianya mustahil.

Pemecatan Roy Keane adalah satu keputusan bijak oleh board Sunderland, hasilnya mereka berjaya menggelakkan daripada berada di dalam zon penyingkiran dan 8 mata di atas WBA yang berada di kedudukan tercorot. Cisse, Jones, Melbranque dan Richardson perlu diberikan perhatian sekiranya Arsenal tidak mahu tercicir mata lagi dalam usaha mendekatkan jurang mata di antara 4 pasukan teratas.


Pemain yang menjadi tumpuan sudah pasti Arshavin dan Jones yang menjaringkan 2 gol di Emirates musim lepas tetapi man of the match aku jangkakan akan menjadi milik van Persie. Jadi saksikan di ESPN pukul 10:55 pm, maaf sebab tak dapat kasik live streaming disebabkan aku tiada di rumah. Prediction aku, Arsenal 2 - 0 Sunderland.

Prediction Squad:

ARSENAL, Formation : 4-4-2

Staring line up:
Almunia, Toure, Gallas, Sagna, Clichy, Denilson, Song, Nasri, Vela, Bendtner, van Persie

Bench:
Fabianski, Eboue, Djourou, Gibbs, Arshavin, Ramsey, Wilshere, Bischoff

SUNDERLAND, Formation: 4-4-2

Starting line up:
Fulop, Ferdinand, McCartney, McShane, Collins, Reid, Melbranque, Richardson, Whitehead, Cisse, Jones

Bench:
Gordon, Davenport, Ben Haim, Tainio, Leadbitter, Healy, Murphy, Edwards

2 ulasan:

Qsheira berkata...

suwey...suwey...
asik draw jer...
kalah bet lak aku bab game nie..
2btl coke + 1 ktk dunhil 14's

caya Gunners bedal cardiff..
jadi mala petaka draw..

The Prof dah buntu ke???
dah banyak club asik main defend jer..
tak kan tak de jalan lain lagi???

poning,..poning...

Hafez Rachwan berkata...

ntah la wey, aku klu jd player, lwn main cmtu pn mati kutu, nk main pn dh xenjoy..nk wat cmner, sbb mindset team bwh2, klu lwn arsenal men defend pastu cr corner xpn counter attack utk dpt gol pastu defend kaw2..sbb dorg tahu, tu jer caranya nk dpt point..haihhhh