Isnin, 2 November 2009

Who are the f**k British reporter?

Aku rasa reporter British terlalu biased untuk melakukan sebarang report mengenai Arsenal. Aku mulakan terlebih dahulu dengan ucapan tahniah kepada Arsenal yang menitik Spurds semacam sampah dengan 3 gol apatah lagi chances yang banyak mampu untuk menang lebih besar tetapi cukuplah dengan pungutan 3 gol yang membawa kepada 3 mata penuh.

Berbalik kepada main topic, sebelum bermula musim mereka percaya Arsenal tidak mampu compete dengan MU, Chelsea, Liver mahupun City tetapi sekarang mereka benar-benar silap. Tetapi bagus juga sekurang-kurangnya ia membolehkan pemain bersatu untuk membuktikan kepada mereka yang tanggapan itu memang salah.

Selepas aksi Carling Cup yang menewaskan Liverpool, pujian cumalah sedikit tetapi mereka masih kukuh memprovokasi. Antaranya meletakkan senarai semua youngster yang pernah dibawa Wenger sejak dia bersama Arsenal dengan menunjukkan ramai yang gagal menembusi ruang 1st 11. Ok, itu ada benarnya tetapi adakah mereka sedar apa yang cuba Wenger lakukan? Wenger sendiri bersuara menyatakan semua youngster bukanlah semata-mata untuk berada dalam 1st 11 mahupun 1st squad tetapi kewujudan youngster ini lebih memberikan pengalaman berharga bagi mereka dan membimbing mereka ke arah yang lebih baik dalam karier bola sepak.

Dan selepas aksi menentang Spurs, mereka cuma mengatakan Arsenal menang daripada silly mistakes Spurs. Cuba lihat gol kedua oleh Fabregas, sememangnya bermula dari mistake tetapi 5 pemain yang ditewaskan Fabregas sepatutnya adalah gol world class dari top player dan bukan mudah untuk dilakukan. Bayangkan pula jika gol itu dijaringkan oleh Ronaldo, Gerrard, Lampard, Messi, Torres, aku yakin ianya unfair untuk Fabregas! WTF!

Dan seperti aksi City dan MU ke atas Arsenal, kenapa tidak dipersoalkan kemenangan mereka atas silly mistakes Arsenal? Oh yaa, mungkin bilangan pemain British di dalam Arsenal sebagai ukuran. Bagi aku mereka-mereka ini tidak professional walaupun menggulas liga yang cukup professional.

3 ulasan:

Qsheira berkata...

SAbor jerrr larr broo..
janji juara BPL tahun nie cukup lar buat aku..
Tahun lepas tu, lepas top up aku Rm. 60 bet ngan penyokong Chelsea siapa dok atas..
tahun nie aku repeat balik, Rm. 60,
kalau dok bawah lagi..
hampe gilerrr larr aku kat BPL..

idhassan berkata...

ala sama juga dengan paper kt malaysia ni..asyik2 MU..bosan aku..arsenal menang pun citer sikit je...tapi kalo arsenal kalah 3,4 hari dok kutuk arsenal...memang bias kebanyakkan akhbar2 nie..maybe dia punya editor penyokong fanatik MU kot..hehe...hari ni pun takde citer pasal arsenal..sebaik ada blog2 arsenal malaysia nie..hilang rindu aku....TQ la bebanyak...

rachwan berkata...

biasa la beb, cmtu la media bila xpro, xkesah la dorg fan mu pn tp at least kna fhm la, bkn semua reader tu fan mu jer kn..huhu

ok, aku nk gtau kt cni, aku akan start keje d pj pd isnin ni, so insyaallah ada rezeki kita arrange blk meeting lyn game arsenal, xbyk org pn xpe..