Jumaat, 6 November 2009

Kunci kira-kira


Ni tunggak terbaik Arsenal yang amat diperlukan musim ini dan musim seterusnya bagi menjana permainan tahap tertinggi, tak melampau aku katakan mereka merupakan aset terbaik kelab. Kesetiaan mereka tiada batas, lihat Fabregas yang cukup cintakan Arsenal di mana dia mengucup logo Arsenal sewaktu menjaringkan beberapa gol musim ini yang bermakna dia telah menentang media Spain dan British yang cuba mengucar-kacirkan keadaan.

Selain itu, sasaran 25 gol yang diberikan Wenger kepada van Persie merupakan petunjuk terbaik bahawa dia bakal menghadapi tugasan cukup sukar. Perlu diingat, bagi menghilangkan insiden kecederaan berlarutannya, dia sanggup meninggalkan makanan feveretnya iaitu stik bagi mengelakkan mudah mengalami kecederaan, pengorbanan besar tu beb!

Ok, van Persie telah menghambur, tiub, jerit dan macam-macam lagi dengan aksi yang mengagumkan oleh Fabregas musim ini. Berikut antara apa yang dikatakannya mengenai Fabregas;

"Cesc is crucial for me. If you look at all the goals I've scored, half of them have been made by him. When you play in front of him, a little movement makes all the difference. He always sees me."

Atau dalam alih bahasa aku lah (saja bikin skrip lain sikit..hahaha);

"Gila la Cesc ni. Kalau korang usha gol-gol aku, separuh daripada gol tu dia yang ciptakan. Bila main depan dia, sikit jer korang gerak dah boleh buat keadaan jadi macam-macam. Dia selalu jer usha-usha aku sebab dia tau kalau pass kat aku keadaan pasti menjadi lebih baik tak macam kasik kat mamat Togo tu, bersepah jer sepak, tanduk bola boleh la, tu pun tanduk dengan kaki kangkang"

*van Persie gelak guling-guling sehingga senak perut!

3 ulasan:

Qsheira berkata...

Aku harapkan konsistensi ini sampai larr kita genggam semua piala..
kali ini, kalimat sakti kat atas tuuu biar lar masin broooo...
kita gegar dunia dengan The Gunners..

idhassan berkata...

aku nak piala...rindu rasanya bila mengenang zaman kegemilangan arsenal di era bergkamp,pires,viera,ljungberg,overmars, keown,winterburn,adams,leman dll yg menang macam2 piala...aku harap musim ni arsenal dapat menang epl,ucl,fa,carlingkop..aku yakin kalo konsisten akan menjadikan arsenal digeruni lawan sekaligus fan2 MU,Chelsia, Lpool akan salute hormat pada Fan Arsenal punye..baru dorang tau...hehehe...sinar kejuaraan sudah mula kelihatan...

Hafez Rachwan berkata...

harap2 macam tu..
season ni nmpk kita lebih kuat dr season2 lepas, lebih kuat dr team lain, chelsea nmpk nya saingan kuat, mu, biasa jer aku tgk..