Ahad, 29 November 2009

" Aku Janji " part II ( edisi terhad ).

Maaf ku pinta dari Bro Hafez bab potong posting yang belum pon bermalam kat blog ( Sorry bro, aku nak ulas kaw2 bab derby Londonner nie bab penentu hala tuju untuk kejuaraan liga musim nie )

Ok lar.
kita mulai dari Arsenal selaku tuan rumah.

Tak habis2 isu yang nampak melemahkan mental Gunners dari para reporter2 sukan dan wartawan sukan tempatan England, tapi walau cam nerr pon memang itu lar yang berlaku saat nie.

RVP striker intan payung kita, ternyata harus menelan kenyataan pahit dok kerenah aksi " On Fire " suku penggal saingan BPL musim nie harus berkubur dengan specialist medical tim Orange Mr Niek van Dijk menyatakan RVP harus menjalani pembedahan ( minima 4-6 bulan untuk sembuh, lain makan masa untuk fit pulak tu ), tak silap jika menyatakan Arsenal tanpa RVP untuk baki saingan BPL musim nie.

setitik berita gembira di luar dari bab Derby vs Chelsea, yakni bab Maroane Chamakh secara personal menyatakan minat untuk menyarung jersey Arsenal January nie, bila Pakcik Wenger membuat bidaan terhadap club yang depa bela sekarang, Chamakh menampik bidaan dari Man U, Tth Hotspur dan sejumlah club BPL lainnya, bab dia yang memang tertarik ngan Arsenal selama nie ( Arsenal ada magnet tuuu, tapi tak tau lar jadi ke tak beli mamat nie time transfer separuh musim nanti ).

Arshavin Mat Russia kita nie yang gagal melayakkan Russia ke WC 2010, semasa mewakili Russia di play off vs Slovenia di play off WC 2010 hanya selisih jaringan di tempat sendiri, sememangnya amat di rasai Arshavin.
Depa berucap pada Pakcik Wenger yang dia belom dapat menghilangkan tekanan bab Russia yang tak layak ke WC2010, dan pernah meminta untuk tidak di turunkan dalam game vs Sunderland ( Arshavin masa tu sebagai pemain gantian ), di tambah pulak pecah kepala masa beradu dengan pelipis Gallas time CL vs S. Liege di Emirates.
( Harap2 lar Arshavin fit 100% untuk game malam ni ).

Clichy, Bendtner, Gibbs, Diaby ( adik angkat bro Hafez ) yang merupakan starter tumpuan Arsenal sudah pasti absen manakala Gallas yang masih juga 50-50 untuk game malam ni.
( Gallas nie ibarat ajimat Arsenal kat Emirates stadium, selama Gallas ikut serta dalam 1st 11 vs Chelsea di Emirates, Chelsea belom pernah menang atas Arsenal, jadi Gallas harus jadi juru kunci untuk game malam nie --> mamat pembawa tuah ).

Bila ikut kan sejarah pertemuan 2 club london nie, malam nanti merupakan pertemuan ke 172 di semua saingan domestik mau pun saingan Eropa antara Arsenal Vs Chelsea. 171 game yang lepas tu Arsenal W= 69 D=51 L=51.

144 dalam saingan Liga BPL, 19 Fa Cup, 5 Piala Liga, 2 Champions league dan 1 Community Shield.
saingan Liga BPL Arsenal W= 59 D=44 L=41.
Saingan Piala Liga Arsenal W=2 L=3.
Fa Cup Arsenal W=8 D=6 L=5
CL Arsenal D=1 L=1
Chelsea memenangi saingan Community Shield.

Musim Lepas Arsenal meruntuhkan jejambat Stamford 1-2 tapi mengalami kekalahan paling teruk kat laman sendiri masa di belasah Chelsea 1-4 di Emirates untuk saingan BPL. Arsenal juga bertekuk lutut 1-2 Semifinal Fa Cup di Wembley yang menyaksikan Chelsea mendapat saguhati musim lepas ( Fa Cup ).

Chelsea.
Chelsea setakat nie merupakan Club paling konsisten berbanding club lain BPL telah menang 4 perlawanan BPL terakhir, membukukan 14 gol tanpa balas. Arsenal pulak 13 perlawanan tak terkalahkan di semua peringkat saingan harus berputih mata oleh gol Darrent Bent 70' menyaksikan Arsenal terkena cakar di kandang Kucing Hitam minggu lepas, Chelsea pulak membenam Wolves di Stamford Bridge 4-0.

Don Carlo Anceloti yang pening untuk memilih lambakan Midfield yang fit & siap berjuang di Emirates tentunya mempunyai kelebihan tersendiri yakni Ballack, Essien, Malouda, Joe Cole, Mikel terbaru Lampard dah pon fit untuk game malam nie.
Arsenal dan Chelsea yang dah pon layak ke peringkat kalah mati CL musim nie, Chelsea lebih garang dengan kemenangan terakhir di laman porto 0-1, mana kala Arsenal pon membukukan kemenangan 2-0 ( kemenangan yang penuh pertumpahan darah Gunners + airmata Gooners ).

Arsenal hanya menang 3 dari 14 perlawanan Vs Chelsea di semua kompetisi, Draw 4 dan Blues menang 7 kali. Pertembungan 2 club London ini terakhir kali Chelsea membenam Arsenal di Emirates 1-4 merupakan rekod terburuk Arsenal dalam sejarah BPL, semenjak 5hb March 1977 merupakan masa terkahir kali Arsenal kalah dengan jaringan yang sama 1-4 kat laman sendiri, masa tu tumbang di tangan Ipswich Town di Highbury. ( kecewa gilerrrrrrrr arrgggghh masa tu)

Chelsea dah pon membenam big 4 yang lain, Man U dan Liverpool di laman Blues sendiri, Arsenal pulak nampak suwey dengan jaringan " HARA KIRI " Adik Angkat bro hafez ( diaby ) Arsenal kalah 2-1 vs Man U di OT dan tak pernah menang dengan big 4 yang lain dalam 5 perlawanan terkahir melawan big 4 yang lain.

mungkin bila dah baca dari mula sampai akhir, Rakan2 Gooner tentu dah mengutok " APA LARR Q NIE, PUJI LAWAN SETINGGI LANGIT "
bukan puji broooo.. relaks.. tu survey keadaan semasa kedua dua pasukan, memang apa ada nya yang Q posting kan --> darah Q nie 100% Gooner sejati tapi tak nak tipu diri.
Yang special dari posting nie, Q lampirkan purata score predict dari expert BPL yakni score berakhir 2-2 ( Draw ) ----> Score Predict Expert.
Score Predict Q tetap tak berganjak
Arsenal 2
Chelsea 0
P/s :
Rakan2 Gooners sekitar B.B. Bangi harap gempakkan suasana di Seksyen 15, pakai jersey kebanggaan kita Merah Putih ( jersey Tuan Rumah ), jersey lama ke, pasar malam ke, rantau panjang ke, pengkalan kubor ke, bukit kayu hitam ke, original ke... tak kisah larrr semua tu..
Q kat Ameer Ali.. harap sokongan member2 Gooners yang lain..
Once Gooner -> Gooners Forever..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

booo..kalah ke woi?? haha..zzzzzzzz

Qsheira berkata...

:)