Selasa, 1 April 2008

Champions League : Arsenal v Liverpool - Preview


Pertemuan paling aku tunggu-tunggu. Aku dah puas maki orang tangan yang draw suku akhir CL kali ni, bukan sebab apa, tiga perlawanan berturut-turut menghadapi The Reds. Tapi aku mengalu-alukan juga pertemuan ini sebab persaingan antara kedu-duanya dijangka sengit. Jujur cakap, Liverpool adalah pasukan kedua paling aku saksikan game mereka selepas Arsenal. Prestasi mereka di dalam CL memang tidak boleh dinafikan setelah memenanginya sebanyak lima kali di dalam kejohanan ini.

Kelibat el-nino (F9) smestinya aku tunggu-tunggu kerana aku suka melihat superb dan fantastic player beraksi terutamanya menentang Arsenal. Torres yang on fire sememangnya amat digeruni tetapi kawalan ketat ke atasnya yang akan dilakukan oleh Kolo Toure Habib akan mengurangkan peluang yang dimilikinya. Jentera tengah Liverpool yang diketuai Steven Gerrard harus diberi perhatian dan aku mengharapkan Mattuso Flamster akan mengawal hantaran-hantarannya dari sampai kepada F9.

Kemunculan semula pemain 'baru' Arsenal iaitu Robin van Persie yang telah menjaringkan satu gol sewaktu menentang Bolton sememangnya aku tidak sabar melihat penyudahan kaki kirinya semula. Gandingannya bersama permata hitam iaitu Adebayor diharap dapat memboloskan gawang Pepe Reina. Pemain tengah kreatif iaitu Francesc Fabregas akan cuba menguasai kawasan tengah bersama-sama Hleb dan Flamster.

Bagi aku perlawanan ini bukan sahaja antara dua pasukan besar Inggeris bertemu sesama sendiri tetapi ia juga boleh dikatakan pertemuan antara France B vs Spain B..hehe. Aku pun dah lakukan pre-match dengan roommate aku iaitu fans Liverpool dan resultnya sama power jer..haha. So apa-apa pun chill out with this game. Good luck my GUNNERS!!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

all da best GUNNERS!

Tanpa Nama berkata...

i hope too...

Hafez Rachwan berkata...

15 minute left for kick off..hehe