Ahad, 6 April 2008

Premier League : Arsenal v Liverpool - Result

Barclays Premier League
Sabtu, 5.4.08, 7.45 p.m.
Emirates Stadium

Seri lagi!!! Tension betul la..hehe. Perlawanan kedua antara kedua-dua pasukan menyaksikan keputusan masih lagi seri 1-1 dan keputusan ini membuatkan Arsenal semakin terdesak dalam pemburuan liga setelah gagal memenanginya tiga musim.

Kedua-dua pasukan merehatkan beberapa pemain memandangkan pertemuan ketiga antara kedua-dua pasukan akan memastikan pasukan yang akan berada di semi final liga juara-juara Eropah.

Liverpool yang bermula garang di babak pertama hampir memperolehi gol awal di minit ke-3 tetapi ketangkasan Almunia menepis bola keluar rembatan jarak jauh Peter Crouch. Gol pembukaan di minit ke-41 oleh Peter Crouch merubah kedudukan perlawanan dan perubahan taktikal perlu dilakukan oleh Arsene Wenger.

Di separuh masa kedua Arsenal melakukan serangan ke kubu lawan dan di minit ke-55, Nicklas Bendtner menanduk kemas hantaran Cesc Fabregas melalui sepakan percuma bagi memberikan kedudukan terikat 1-1 sehingga tamat perlawanan. Kemasukan Adebayor, Gael Clichy, Andriy Voronin, Steven Gerrard, Fernando Torres dan Hleb masih gagal merubah kedudukan perlawanan.

Ini merupakan keputusan seri ketiga berturut antara kedua-dua pasukan bagi pertemuan musim ini setelah 1-1 di Anfield dan Emirates pada Sabtu lepas. Pertemuan keempat akan menyaksikan kedua-dua pasukan akan bersaingan sesama sendiri dan salah satu akan tersingkir dari persaingan liga juara-juara Eropah.

Tiada ulasan: