Ahad, 27 September 2009

Vita Mannone penyelamat.

Arsenal kembali kepada rentak kemenangan, walau Q anggap dari " HERO TO ZERO "
Bedal Everton di kandang lawan 1-6, tumpaskan Portsmouth di Emirates 4-1 sebelum tercalar di 2 kubu bandar Manchester dan hancurkan Wigan di emirates 4-0.
akan tetapi ada sisi positif di sebalik game malam tadi.
Vita Mannone " the Hero " Arsene Wenger memberikan point 10 dari markah tertinggi 10.

Bermain di kandang sendiri, Fulham tak berhenti mengasak kubu pertahanan Arsenal.
Sepanjang perlawanan Fulham tercatat melakukan 8 rembatan tepat ke arah gawang dari 20 percubaan.

Arsenal hanya mendapat 4 peluang emas dari 16 percubaan. Mannone dapat menghalang setiap ancaman serangan Fulham, dan gol tunggal RvP berbuah tiga angka untuk Arsenal.
( Yang Q geram time duet satu dua Eboue Rosicky menit terkahir masa kecederaan, yang mana Eboue dah 1 on 1 ngan Schwarzer goal kiper Fulham tapi HAMPEH).

Malam tu memang malam bertuah Mannone yang dapat beraksi cemerlang walau sebenarnya pada pandangan Q, Fulham mendominasi permainan mulai awal sampai akhir, hanya asakan demi asakan melemahkan susunan pertahanan Fulham sehingga Cesc dapat memberi umpan pada RVP yang tak di kawal ketat pertahanan Fulham dan terhasil GOL minit 51.

AW menegaskan yang selepas perlawanan ini, Mannone masih akan menggalas tanggung jawab besar untuk menghalang bola memasuki gawang Arsenal di perlawanan seterusnya.
( mungkin CL vs Olympiacos di emirates atau pun menantang B.Burn Rovers di Emirates)

Fulham:
Schwarzer; Hangeland, Hughes, Konchesky, Pantsil; Etuhu (Greening 83), Murphy, Dempsey, Duff (Gera 9); Johnson, Zamora

Arsenal:
Mannone; Vermaelen, Gallas, Clichy, Sagna; Song, Diaby, Arshavin (Rosicky 68), Bendtner, Fabregas; Van Persie (Eboue 83).

P/s :
Hope you all the best Mannone, kalau dah famous kang, jangan lupa diri macam Sayor Kailan tu yer. Tetap setia ngan Gunners.

Tiada ulasan: