Isnin, 14 September 2009

Preview Standard Liege Vs Arsenal

2 kekalahan ber turut2 di laga domestik pada Man.U & Man. C.
Belum habis gak isu2 lama, kecederaan yang tak luput dari para pemain ARsenal setiap musim nya.

Banyak media memberi komen yang squad utama Arsenal memang tak dapat di nafikan kebolehannya, akan tetapi simpanan yang sedia ada hanya lah sekedar rata2 sahaja batas kemampuan dan skill mereka, tak banyak yang dapat di lakukan bila tonggak utama cedera seperti Cesc, Arshavin, Nasri dan yang lainnya.

Arsenal akan berkunjung ke Maurice Dufrasne Stadium untuk melawan Standard Liege juara liga Belgium 17hb Sept Subuh (waktu Malaysia).

AZ Alkmaar, Olympiakos Pireus, Standard Liege merupakan 1 kumpulan H bersama Arsenal.


Dalam waktu dekat ini Aw akan menambah masa contract William Gallas berasaskan performa duet Gallas dengan Vermaelen yang sangat solid dalam masa singkat sahaja.
AW menegaskan susah nak mengetahui siapa yang bagus antara kedua pemain berkenaan, tetapi sangat padu menjadi jantung pertahanan Arsenal.

Tetapi ada kabar yang kurang menyenangkan di kubu Arsenal, dengan kembalinya Thomas Rosicky, Almunia & RVP absent saat berkunjung ke kubu Standard Liege ( Almunia infeksi dada dan RVP ada sedikit cedera pada bahagian Lutut ).
Goal Keeper Arsenal akan di isi oleh Vito Mannone atau Wojciech Szczesky, mengingat kiper kedua Lukasz Fabianski masih mengalami cedera.
(Hope you all the best mates, show your capability this moment).

Selain Van Persie dan Almunia, Arsenal juga masih tanpa kelibat Samir Nasri, Andrei Arshavin, Johan Djourou dan Carlos Vela, juga Denilson yang mengalami cedera punggung.

Mungkinkah squad simpanan akan menunjukkan taringnya???
Sokonglar squad kesayangan kita ini, ONCE GONNERS-GONNERS FOREVER.

P/s :
Nanti Q post squad kemungkinan dari prediction goal.

Tiada ulasan: