Rabu, 6 Mei 2009

UEFA Champions League Semi Final - 2nd Leg: Arsenal vs Manchester United - Post Match


Haaaa...terkejut beruk bukan. Nak buat camne, banyak kelemahan kita yang menyebabkan kita gagal berada di Rome sekali. Aku amat setuju sama sekali dengan Arsene mengenai corak permainan semalam di mana aku juga tidak merasakan ia suasana semi final liga juara-juara Eropah, mungkin fans di sana gemarkannya tapi jangkaan aku untuk melihat aksi serang menyerang tanpa putus tu langsung tiada, langsung tidak menarik. Satu pasukan ingin menyerang, satu pasukan lagi lebih prefer untuk bertahan dan tunggu masa yang sesuai untuk counter attack, hasilnya gol pertama dan ketiga mereka terhasil daripada apa yang mereka nantikan.


Ok, tahniah buat MU, good luck untuk final, tapi kekalahan ini sebagai satu lagi episod pembelajaran buat pemain muda Arsenal dan Arsene, masih banyak yang perlu di touch up, masih banyak perlu dibaiki. Gol pertama lawan telah mematikan langkah apatah lagi gol kedua menutup sebarang peluang untuk mendongak ke langit Rome. Banyak hati yang kecewa dengan individu-individu yang menyajikan aksi yang dibawah kemampuan sebenar, antaranya Adebayor yang ternyata tiada fungsinya, cuma satu shot on goal yang bagi aku langsung tidak mampu menggugat Van Der Sar, keeper dari kampung Cek Bema pun mampu selamatkan bola tersebut!


Pada aku Arsenal terlalu kontra dengan MU pada kedua-dua aksi, lebih tipikal, aksi di Emirates lebih buruk dibandingkan di OT tapi itulah yang menutup sebarang peluang ke Rome. Jangan katakan main untuk maruah sebagai tuan rumah, aku merasakan seolah-olah ia adalah aksi tempang yang amat tempang sekali pernah dipamerkan musim ini. Berdengus seorang kawan aku yang disebelah yang aku gelarkan Azribayor, dia agak emo tapi aku lek-lek kunyah keropok sambil layan game dengan mata kebil-kebil nak buka akibat penat main futsal. Tapi layankan jer, aku rasa macam tiada perasaan, aku tiada rasa pelik langsung, mungkin nafsu aku untuk nak lihat game dah dibataskan dengan aksi yang tidaklah aku rasa menarik, jauh sekali daripada jangkaan.


Takpelah, ini sebagai satu lagi wadah untuk sedarkan pasukan, mungkin juga Wenger, soalan terakhir dalam post match mengenai signing buatkan Wenger terkedu, aku pun pasti, dia agak terkilan dengan keputusan perlawanan, hingga tiada apa yang mampu diujarkannya. Mungkin juga dia berkira-kira untuk mencari penyelesaian dengan menambah skuad atau bersedia dengan alasan munasabah untuk mengekalkan muka-muka yang sepatutnya dia kekalkan bagi musim hadapan. Apa yang penting, dapatkan semangat kembali untuk bersedia menanti kunjungan Chelsea hujung minggu ini. Aku tidak fasiskan bola sepak dengan piala so tercicir satu lagi piala (yang terakhir musim ini) bukan bermakna aku akan menyimpang dari Arsenal, selagi itulah Arsenal, selagi itu aku di belakangnya, sekecewa mana pun ianya tidak mampu aku tafsirkan sebab sebelum ini aku pernah merasa gembira bersama Arsenal so tiada sebab untuk aku berpaling arah. Adios!

4 ulasan:

bali hambali berkata...

yeahhhhhhhhhhh
ARS for Life
Once a gunners always a gunners

Qsheira berkata...

naka tau???!!
kat kenya ada 1 Gonner gantung diri sampai mati
terjadi saat Arsenal terkeluar dari CL
masa tu dia pakai jersey Arsenal

kuatkan semangat..
football never die..
always proud be Gonner..
kita kalah mental jer..
budak2 muda mudah gelojoh..

itu binatang punya evra..
kalau jumpa nanti kat paris.. aku baling najis anjing kat muka dia.. cakap tak pakai tapis

Tanpa Nama berkata...

aku prepare awal2 lg tok klh.. bkn nyer pe mls la nk sedih sgt2. walopn hati kecil aku ni nk sgt tgk budak2 arsenal ni cipta sejarah baru layak ke final dgn team yg masih muda. tp tak mnjadi... huhuhuhu

aku cuak gak kalo barca tak go thru. kalu barca tak g final dh tentu semua media kutuk style main both team. word yg aku plg menyampah.. 'buat ape main cantek2 tp tak menang. footbal about winning!' nyampah betol! si malaun evra tu! eeee....

alamak kn pg smwhere. byk lag aku nk tulih nih... to be continued la....

Hafez Rachwan berkata...

abaikan la si patrick tu..
ala, mu nk mng sbb blanja pn bangga..
3 dr 4 gol dorg arsenal belanja la..