Rabu, 27 Mei 2009

Happy la kununnnn...

Dah lama xposting, so gatal2 la tangan aku ngulat taip skit. Ok citer season ni dah hampir habis, tiada apa yang menarik sangat, lebih kepada kekecewaan. Rumours, macam biasala, bersepah sangat, dgn Arsenal trophyless, banyak la media2 gunakan ini sebagai point untuk mengucar-kacirkan Arsenal dari menjadi top competitor musim depan. Alah biasalah, memang camni lah media, nak lagakan2 daripada mencari cerita lebih baik.

RVP masih belum meletakkan sign nyer di atas document yang diperlukan Wenger, Adebayor dicemuh, merajok apa ntah nak belah, Fabregas xabis2 dikaitkan dengan Real Madrid dan Barca untuk melarikan diri setelah 4 tahun tanpa piala manakala Wenger yang dikatakan kecewa dengan Board seakan-akan tawar hati untuk bersama Arsenal lagi. Ntahlah, adakah benar atau pun sekadar mind games semata-mata.

Dan target men masih dicari untuk menambahkan skuad yang aku rasakan belum cukup kukuh, begitu juga korang. Sekurang-kurangnya 2 fresh leg yang berpengalaman diposisi center back dan defensive midfield diperlukan untuk mengukuhkan pasukan dan secara tidak langsung memberikan lebih saingan kepada pemain muda yang sedia ada. Pastinya ini adalah proses pembelajaran terbaik kepada mereka, produknya sudah ada, cuba lihat Fabregas sekitar umur 17 tahun, dia diapit oleh beberapa pemain terbaik yang pernah dimiliki Arsenal antaranya Ljungberg, Pires, Vieira dan Gilberto.

Sekiranya budget kurang mencukupi, cuma satu jer cara kurang mencukupi, kekalkan pemain diperlukan dan lepaskan yang tidak sepenuh hati bersama Arsenal. Adebayor, calon paling dikehendaki AC Milan terutamanya perlu dilepaskan, modal daripada transfer memastikan Arsenal amat mencukupi untuk mendapatkan beberapa pemain dikehendaki. Jika diberi pilihan, beberapa individu yang aku rasakan mampu memberikan keseimbangan dalam pasukan antaranya Hangeland, Xabi Alonso, Mautinho, Yaya Toure dan Santa Cruz.

Pilihan terbaik adalah Hangeland dan Xabi Alonso, sekiranya Adebayor calooo, perlukan seorang target man yang berfizikal agak besar, so Santa Cruz adalah option terbaik tetapi injury prone. Entahlah, tengok la nanti camne percaturan Wenger. Sekiranya mahukan kejuaraan liga, perkara pertama perlu difikirkan memantapkan back 4, sekiranya back 4 lemah, jangan harap untuk menjuarai liga, begitulah sewaktu kelibat Tony Adams bersama Martin Keown mengapalai barisan pertahanan. So tak hairan kenapa MU berjaya menjuarai 3 EPL berturut-turut, back 4 mereka dapat beraksi dengan baik yang menjadi kunci kejayaan mereka. Adios!

1 ulasan:

Qsheira berkata...

tapi Adebayor komited tak nak blah sebelum Arsenal menang piala..
Santa Cruz asik injured jerr, bab merajuk nak blah dari BlackBurn.
defend kita tak konsisten, buat hampe..
tapi yang pasti AW tetap kekal sampai berakhir masa contract depa 2011