Isnin, 22 Februari 2010

Steve Bruce: Chamakh akan menjadi pemain hebat jika bersama Arsenal

Masih lama berlegar nama Chamakh dengan Arsenal sejak musim panas lepas walaupun belum terdapat sebarang pengesahan status nya bersama Bordeaux. Dengan empat penjuru persaingan di antara Arsenal, Liverpool dan Sunderland serta keinginan Bordeaux untuk melanjutkan kontraknya yang bakal tamat akhir musim ini, dia pastinya mempunyai pilihan lebih baik untuk memilih pasukan yang sesuai dengannya.

Artikel yang belum ada asasnya yang menyebut Arsenal sudah mendapatkan pra-kontrak Chamakh untuk 4 musim dengan bayaran 50k seminggu yang juga menolak tawaran lumayan Liverpool dengan tambahan 10k seminggu mungkin tidak boleh dipercayai buat masa sekarang. Mungkin faktor kempen musim ini masih lagi berjalan, jika terdapat pra-kontrak sekali pun, semestinya pihak Arsenal tidak akan menghebohkannya bagi menghormati Bordeaux yang masih memiliki Chamakh.

Selain heboh mengatakan Chamakh akan memilih Arsenal, sebaliknya Wenger masih berdiam diri dengan fokus baki kempen musim ini yang semakin menuju ke klimaksnya menjadi keutamaan Arsene. Dan disebalik keputusan di Emirates, Steve Bruce menyatakan kepada media yang Chamakh akan lebih baik jika beraksi bersama Arsenal.

“If he’s gone on to sign for Arsenal, that shows how good he is and we wish him the best of luck. He’s a very good striker who will relish playing at a club like Arsenal.”

Mungkin ini sekadar pandangan daripada Steve Bruce dan kita tidak tahu sejauh mana pilihan yang bakal dilakukan oleh Chamakh tetapi sekiranya Wenger yakin Chamakh mampu bersinar di Arsenal, pastinya Wenger tidak akan melepaskan dia kepada pasukan lain, paling penting, free transfer, fizikal cukup baik dan kelihatan seperti team player yang aku rasakan cukup sesuai bersama Arsenal.


4 ulasan:

irfat berkata...

aku stuju sangat kalu wenger sapu si chamakh nih..
maseh menunggu pengesahan rasmi.. =)
kalo jadi mau amikla..hihi

Hafez Rachwan berkata...

tu la, baru banyak option, biar pusing pale wenger nk select player, bkn apa, problems arsenal dh bermusim-musim ni pasal injury jer, xbanyak back up yang betul2 bley cover, klu position flank mmg tada hal, center back dgn keeper back up xbagus sangat, center midfield dgn striker masih ok cuma dlm was-was sikit..

Q berkata...

Chamak mesti mari Arsenal pune, depa dah tengok, dah banyak kepala AW pegang, semua menjadi..
jadi Chamak nie pon nak Aw pegang kepala depa jugak biar boleh menjadi.. :) heheheheh

idhassan berkata...

aku sokong sgt2 marwan as-samak main arsenal..daripada tak buy player lebih baik dpt player wlupun free..apapun kelibat marwan ni persis c.ronaldo dengan skill,lenggok dan gaya rambut diharap akan memberi kelainan pada team arsenal terutamanya serangan..tp keeper kena cari sorang yg ternama la..fobia la bila almunia tak performe..lebih2 lagi ganti dgn si fabianski..mengelabah puyoh...