Khamis, 29 Oktober 2009

AW poning...



Selepas berhijrahnya Lehmann hero 49 tanpa kalah kat BPL, Almunia nampak boleh mengekalkan posisi penjaga gol utama kat Arsenal semasa tampil memikat dengan menepis banyak hukuman pinalty, sayang dek kerenah virus aneh yang kerap menyerang gol keeper kita yang 1 nie.
Vita Mannone yang tampil menggantikan Almunia nampak berjasa besar semasa menang 1-0 ke atas tuan rumah Fulham, menepis segala cubaan dan try2 jauh dari Fulham, Arsenal mengutip 3 mata berharga di tempat lawan.
sekarang pulak jadi masaalah baru, sebelum kick off Carlings cup di Emirates Vs Liverpool, ke tiga2 mamat nie dalam keadaan 100% fit, Almunia dah semboh dari virus, Fabiansky yang dah pulih dari pembedahan kecik, dan Mannone yang stand by untok merebut posisi utama Arsenal.
Sejauh nie Q tengok, Almunia nie macam kurang menyerlah di season nie,
Fabiansky pulak gemuruh lebih sikit kalau jumpa club gergasi misalnya Big 4 lainnya.
Mannone belum kukuh lagi bab layan game yang kerap bolos, walau ada sebab unsur kesilapan centre back, tapi itu bukan lar alasan, kita nak padam rekod Lehmann - CL tanpa bolos 10 perlawanan kat CL, dan rekod V.D. Saar - kat BPL.
itu lar hero sebenar.

Biar lar depa ber tiga nie tunjuk belang, biar lar gawang Arsenal tak bolos lagi, boring tengok tiap perlawanan yang gerenty bolos.
tak de save superb.

rakan2 Gooners nak sape jadi penjaga Gol utama Arsenal untuk perlawanan seterusnya???
Almunia?? Fabiansky?? atau pon Mannone???

2 ulasan:

Hafez Rachwan berkata...

buat masa skrg aku rasa wenger akan prefer mannone kot, nk lak game lwn spurs ni pn xtau sama ada klu guna almunia sejauh mana dia mampu form tp kna ingat, dia jd hero waktu lwn spurs dlu, superb save penalty robbie keane!

Qsheira berkata...

aku rasa almunia dah kurang larrr..
bab kerap kene virus aneh kot??!!
Mannone tu boleh tahan sikit, tapi.. belom de save pinalty lagi, tu lemah tu..