Isnin, 19 Oktober 2009

Arsenal 3 - Terorris 1

Arsenal berjaya dengan rentak kemenangan. Gol RVP 17' & Dhalsim 19' ( -> pujaan bro Hafez ) meletakkan Arsenal di depan 2-0. Vita Mannone mendapat kepercayaan AW walau pon dah comeback nya Almunia yg harus terpaksa duduk kat Kursi simpanan.
Kesilapan kacang Mannone berakibat fatal dengan Bowyer menjaringkan gol untuk sang " Terorris " yg tanpa kelibat " The Killer " Matthew Taylor yang berhijrah ke FSV Frankfurt .
Formasi 4-5-1 meletakkan RVP selaku target man sememangnya menjadikan Arsenal menguasai sepenuhnya lapangan tengah dengan 5 midfield ( 3 attacking dan 2 defendsif midfield ).
Rosicky ( -> pesaing kuat Bro Hafez ) hampir menjaringkan gol superb ala bicycle kick selepas mendapat umpan dari RVP, sayang bola terkena pertahanan " Terorris ".
Mendapat umpan Song, RVP melepasi pertahanan lawan, dan merembat kecang ke jaring gawang kiper Birmingham, Joe Hart.
2 menit kemudian Rembatan kaki kiri " Dhalsim " selepas mendapat umpan dari play boy Czecz, Arsenal di depan 2-0.
Mendapat spirit dari nyanyian Lagu PARA PENYOKONG " Terorris " yang kerap bernyanyi meneriakkan nama Matthew Taylor. Dan Liam Ridgwell dengan tak sengaja telah melakukan tackling KERAS yang memaksa Theo walcoot hanya dapat bermain 30 minit sahaja dan di gantikan oleh Arshavin.
Berawal dari bola atas yang tak dapat di tangkap kemas Mannone, Bowyer memaksa Mannone mengutip bola dari dalam gawang Arsenal, di minit 38 Arsenal 2 - Terorris 1.
Rembatan Arshavin minit 41 belom juga dapat menambah sebarang jaringan hingga masa rehat.
Separuh masa ke 2, Arsenal masih mendominasi dengan banyak peluang yang ter sia sia kan minit 53 Arshavin dan diaby yang gagal memanfaatkan peluang terhidang, dan free kick luar kotak pinalty RVP yang sedikit melencong dari gawang, 2 minit kemudian rembatan kiri RVP masih juga terhalang tiang.
minit 79 Mannone nyaris blunder, tak dapat menangkap kemas umpan silang, untung ada last man kat belakang, bila tak mungkin game malam tu berakhir dengan draw.
minit 86 serangan balik yang pantas, dengan umpan cesc fabregas, Arshavin menjaringkan gol untuk Arsenal 3-1.

Arsenal:
Mannone,
Eboue (Wilshere '90), Gallas, Vermaelen, Gibbs,
Fabregas, Song Billong, Diaby, Walcott (Arshavin '33), Rosicky (Sagna ' 72)
RVP

Birmingham:
Hart, Carr, Roger Johnson, Dann, Ridgewell, Larsson, Ferguson, Bowyer, Carsley (Kevin Phillips '71), McFadden (McSheffrey '71), Jerome (O'Connoer '62).

Tiada ulasan: