Isnin, 5 Oktober 2009

Arsenal 6 vs Black Burn Rovers 2.

Sempena tahun ke 13 AW mengendalikan Arsenal, squad didikan The Prof se akan2 memberikan hadiah indah score 6-2 di Emirates.
Steven Nzonzi mengejutkan semua warga Emirates dengan gol seawal minit ke 4 dengan kepala selepas melihat Mannone sedikit keluar dari posisinya.
Umpan cescs pada diaby ( Adik angkat bro hafez ) di selesaikan dengan gol Superb oleh Vermaelen ( Top scorer Arsenal saat ini ) di minit 17.
selepas tu, Arsenal menyerang dari segala arah, akan tetapi Umpan jauh El Hadji Diouf langsung diterima Franco Di Santo dan di umpan bola kepada David Dunn yang meletakkan B. Burn di depan 1-2 minit 31.
Tak nak merosak party kecil AW tu, Arsenal semakin giat menyerang.
Berawal dari Diaby, bola beralih ke Fabregas, kemudian di umpan pada Robin van Persie. Rembatan kaki kiri Van Persie gagal dihalau Robinson dan gol.
Arsenal tampak semakin di atas angin. menit ke-37, Andrei Arshavin menambah gol selepas mendapat umpan Panglima lapangan tengah Arsenal Cescs, ARsenal di depan 3-2.
Fabregas semakin menjadi Jantung permainan Arsenal. menit ke-57, Cescs merekodkan nama selaku penjaring. Menerima umpan Tomas Rosicky dengan dada, dia terus merembat bola dengan kaki kiri dan gol 4-2 untuk Tuan Rumah.
Cescs nie pon pandai ambik hati penyokong, berlari ke arah penyokong, mencium Logo Arsenal dengan menudingkan jari pada arah seluruh penyokong Gunners seakan menandakan " THIS GOAL FOR YOU ALL BEB, JUST ALWAYS PROUD BE GONNERS ".( -> VERTION Q :pwa kakaka).
menit ke-75, Arsenal menambah gol dari pemain gantian, Theo Walcott. berawal dari Arshavin (sisi kiri), Mendekati area pinalty lawan, dia tolak bola pada Fabregas yang terus ke Walcott. Walcott merembat padu ke gawang dan gol.
Seakan dah pasrah akan nasib, B. Burn bolos lagi. Bendtner yang gantikan Arshavin mendapat umpan Song untuk gol ke 6 arsenal dimalam gemilang itu.
Susunan Pemain:
Arsenal:
24-Vito Mannone
5-Thomas Vermaelen, 10-William Gallas, 22-Gael Clichy, 3-Bacary Sagna
17-Alexandre Song Billong, 2-Abou Diaby, 4-Cesc Fabregas (16-Aaron Ramsey 75)
23-Andrei Arshavin (52-Nicklas Bendtner 76), 11-Robin Van Persie, 7-Tomas Rosicky (14-Theo Walcott 69)
Blackburn:
1-Paul Robinson
5-Gael Givet, 39-Pascal Chimbonda, 21-Martin Olsson, 2-Lars Christian Jacobsen
15-Steven Nzonzi, 17-Keith Andrews, 8-David Dunn (10-Benni McCarthy 62), 18-El-Hadji Diouf
7-Brett Emerton (12-Morten Gamst Pedersen 55), 26-Franco Di Santo.
P/s :
Nahhh.. dah jadi HERO balik tu, jangan menuju ke ZERO lagi beb, menatap ke hadapan untuk menjadi SUPER HERO.
Proud of you all mates, hope Gunners made us proud be Gonners.
once Gonners, Gonners forever.

4 ulasan:

Rembo berkata...

gooners or gonners beb?

Q berkata...

Gonners Bro..
Player = Gunners
Penyokong = Gonners

fadh berkata...

ejaan sebetulnya Gooners la bro Q..

Q berkata...

aku mula2 pon ingat cam tu, tapi aku baca kat Arsenal.com tu. Charity activity Gunners, depa tulis BE GONNERS FOR CHARITY.