Khamis, 18 Mac 2010

Undian Suku Akhir UEFA Champions League , Yang Manakah Pilihan Anda?


Sudah termaktub 8 pasukan ke suku akhir dengan England dan Perancis menghantar dua wakil mereka sementara Jerman, Russia, Sepanyol dan Italy masing-masing dengan satu pasukan. Jika tiga musim lepas England gah dengan sekurang-kurangnya tiga pasukan, musim ini bilangannya dikurangkan dan bagi aku, ia adalah suasana lebih baik kerana aku percaya, di peringkat suku akhir aku lebih inginkan kepelbagaian kelab dari serata Eropah.

Arsenal, MU, Lyon, Bordeaux, Barcelona, Bayern Munich, Inter Milan dan CSKA Moscow adalah 8 pasukan yang berjaya tampil ke suku akhir musim ini. Dengan Santiago Bernebau merupakan destinasi final nanti, untuk sekelian kalinya menunjukkan bahawa tuan rumah final bagaikan menerima badi untuk menjuarainya. Jadi tidak hairan kononnya 'Galacticos' berubah menjadi 'Galatikus'.

Undian akan dilakukan di Nyon, Switzerland pada jam 11 pagi, 19 Mac 2010, di sana yang juga bersamaan pukul 7 petang di sini. Untuk pusingan suku akhir, undiannya tidak sama seperti di dalam kumpulan mahu pun round 16 di mana tiada pengecualian di antara kelab sesama negara mahu pun sekumpulan. Jadi siapakah lawan Arsenal nanti? Tekaan anda?

Tiada lagi istilah pasukan ayam, semuanya sudah membuktikan sesuatu sehingga ke suku akhir. Pusingan pertama akan dilangsungkan pada 30 atau 31 Mac manakala pusingan kedua pada 6 atau 7 April. Buatlah prediction anda yaa..hehe

1 ulasan:

Q berkata...

Arsenal tak kan takut ngan sape pon..
club lain yang takut nak jumpe Arsenal..
Walau kita sedikit suwey bila jumpa sesama England..
baik kita dengar cakap Clichy..
baik concentrate kat BPL..
nak kejor dua2, kang ape pon tak dapek..