Ahad, 10 Januari 2010

Salji warnai Arsenal 2 - Everton 2.

Arsenal per sia2kan peluang untuk dok kat tangga ke 2 BPL, selepas Everton yang nampak garang berjaya membawa balik 1 point berharga.
"The Gunners" tetap pada tempat ketiga dengan 42 point.
Arsenal ogos lalu menang 1-6 kat kandang Everton, cuba bermain laju awal separuh masa 1.

minit 10, Abou Diaby ( Adik Angkat Bro Hafez ) mendapat peluang, rembatannya tak ON TARGET. Everton pon tak dok diam cam tu jerr memainkan corak bertahan dengan beberapa Counter Attack yang betoi2 mengancam gawang Almunia melalui Louis Saha minit12, rembatan kaki kirinya ditepis Manuel Almunia, tetapi Everton mendapat Corner pertama perlawanan. Everton tak men sia2kan peluang nie, Leon Osman berjaya menanduk Corner kick Landon Donovan.

1-0 untuk Everton.

"The Gunners" memperhebat serangan. Permainan bola tinggi berubah menjadi bola passing2 kaki ke kaki, melepaskan beberapa peluang keemasan, Arsenal mendapat gol balasan melalui Denilson ( Pujaan hati Bro Hafez :p wakakakaka ) minit 28. Gol terhasil kerja sama baik Eduardo dan Andrei Arshavin kat kawasan luar kotak pinalty. Mendapat passing Eduardo, Denilson terus merembat kuat ke gawang. Bola yang terkena kaki defend Everton, dapat masuk ke gawang Tim Howard yang telah berada pada posisi tepat untuk menepis rembatan Denilson. Gol Denilson membuat Squadd Arsene Wenger semakin bersemangat. Depa semua bermain aggresif menyerang pertahanan lawan dari berbagai sudut. Serangan ARsenal memaksa Everton merapatkan barisan defend nya. Everton berjaya menyekat arus serangan Arsenal 1-1 bertahan hingga turun yam poi.

Masuk separuh ke dua, Arsenal kembali dengan serangan2 maut. Eduardo membuka peluang pertama minit 50. dari sebelah kiri Dudu melepaskan hantaran kawin aikkkkk.. hantaran silang, sayang Maroune Fellaini menggagalkan usaha Dudu.
"The Toffees" yang bertahan habis2an sesekali berjaya keluar dan memberikan ancaman berbahaya. minit 62, Louis Saha hampir pasti menjaringkan gol, nasib baik Gallas menghalangnya.
Arsenal menerapkan rentak menyerang dari segala arah tapi gol yang di cari tetap buntu mungkin Striker intan payung ( RVP ) tak de, menjadikan semua serangan ARsenal hanya berupa ancaman kosong jerr. minit 71, Thomas Varmaelen memaksima bola liar dengan merembat keras dalam kotak penalti. Sayang oiiii mengena Phill Neville.
"The Gunners" yang kerap menyerang kawasan lawan leka dengan pertahanan nya. minit81, Everton berjaya memaksima serangan balik laju untuk gol cantik Steven Piennaar yang 1 on 1 dengan Almunia. masa tu Piennaar jauh melepasi kawalan defender Arsenal berlari dari setengah lapangan membawa bola passing dari Tim Cahill mendekati kotak penalti. Almunia tumpas dan Everton kembali di depan 1-2.
Bab ini lar Armand Traore kene tengking kaw2 dengan Gallas, dah lar memang tak larat nak cover sepenuhnya kawasan dia, nak lawan cakap gallas pulak tu, kalau Q kat dalam, mesti Q ketu kepala Traore nie ( tapi kena naik atas kursi, bab dia nie tinggi ).
Tak de pilihan lain dah bagi tuan rumah selain bermain all-out untuk melayan Everton yang semakin konsisten. Gol penyamaan yang amat berharga akhirnya terhasil selepas perlawanan masuk injury time. Kalang kabut dalam kawasan kotak pinalty lawan, Tomas Rosicky ( Pujaan Awekz Bro Hafez ) mendapat bola dari Aboue Diaby ( Adik Angkat Bro Hafez ) terus merembat masuk ke gawang yang juga mengena badan Lucas Neill, memperdaya Howard gol kiper Everton.
Refree masih memberi peluang tambahan 5 menit dan ini di gunakan Arsenal untuk menyerang. Apa daya Salji yang turun lebat memaksa Denilson yang tetiba rebah bab kecederaan lama + salji yang lebat tu memudah kan pemain2 krem pada seluruh badan dan kaki, Everton bermain defend yang rapat dan berjaya menggagalkan setiap tusukan pemain tuan rumah.

Arsenal harus berputih mata 1 point jer kat rumah sendiri.

Susunan pemain:
Arsenal:
Almunia,
Vermaelen, Gallas, Traore, Sagna,
Denilson (Merida 84), Ramsey (Rosicky 62), Diaby -> ADIK ANGKAT BRO HAFEZ
Arshavin, Eduardo (Vela 74), Nasri

Everton:
Howard,
Heitinga, Neill, Baines, Neville,
Osman, Fellaini, Donovan (Bilyaletdinov 69), steven Piennarq
Saha (Vaughan 74), Cahill
P/s :
Luahan hati Q untuk AW:
" THE PROF. WITH ALL OF MY HONOUR, PLEASE DO SOMETHING TO FIX STRIKER PROBLEM, AT LEAST BUY CAMAKH OR COLE ( WHU ).
and give them ur magic touch to shine our beloved ARSENAL.
thank you very much.
MOGA JERR AW BACA :p wakakakakaka

Tiada ulasan: