Khamis, 7 Januari 2010

Badai Salji di Highbury.

Badai salji yang melanda England telah pun merencatkan jadwal perlawanan BPL. GAme Arsenal Vs Bolton yang terpaksa di batalkan adalah ketiga, selepas 2 semifinal Carling pon di batalkan bab Badai Salji. ( Nasib baik larrrr kat Malaysia tak de Salji, bila tak.. kene pasang Astro, tak leh nak jerit ramai2 kat kedai MAMAK bab salji :) wakakakakaka ).

Arsenal yang telah mengeluarkan report finansial sampai 31hb May 2009, Arsenal merupakan club yang paling mendapat untung kat BPL ( Mana kan tidak, ada Prof AW kat dalam, kodokut minta ampun untuk spend, tapi tabik spring lar kat AW, sesape yang depa pegang, kompem jadi star ).

Carta hasil report finansial beberapa club besar BPL yang di kutip dari The Indepedent:
1. Man. City: rugi 92,6 juta poundsterling (hingga 31hb May 2009)
2. Man. United: rugi 44,8 juta poundsterling (30hb Jun 2008)
3. Chelsea: rugi 44,4 juta poundsterling (30hb Jun 2009)
4. Liverpool: rugi 42,6 juta poundsterling (31hb Jul 2008)

5. Arsenal: untung 35,2 juta poundsterling (31hb May 2009)
6. Tottenham Hotspur: untung 23,2 juta poundsterling (30hb Jun 2009)

Arsenal dan M.U kembali bersaing mendapatkan pemain muda Cardiff City, Adam Matthews.
Ketua Cardiff Peter Risdale mengatakan beberapa club berlumba mendapatkan bek 17thn nie, tapi Cardiff cuba untuk mempertahankannya.
Cardiff yang musim 2008 hampir2 naik kepada BPL ( kalah play off ) cuba untuk mengikat pemain2 sedia ada nya, bab Chris Gunter ke Tottenham Hotspur, Aaron Ramsey memilih pindah ke Arsenal. "The Bluebirds" juga hampir kehilangan tonggak midfield nya Joe Ledley, tapi Cardiff dapat mempertahankan midfield tersebut.

ARsenal yang melepaskan beberapa tonggak utama musim lepas, kini AW tertarik akan " permata hitam " yang baru, ketinggian 2,03 meter bermain untuk club Rumania, CFR Cluj, Lacina Traore 19thn, isu yang 1 nie bukan kabar kosong belaka, Presiden Cluj, Iuliu Muresan memberi keijinan untuk ARsenal melakukan pendekatan terhadap pemain asal Ivory Coast nie, tapi belum ada kesepakatan yang di ambik.

AW yang berpegang pada polisi contract perpanjangan 1thn untuk pemain di atas 30thn, berniat melanggar polisi yang depa pegang untuk memperpanjang contract Gallas, William Gallas Central back lahir 17hb ogos 1977 pernah menjawat capitan Arsenal, sayang pernyataan " Selak Kain sendiri " membuat AW naik hangin dan memberikan kepercayaan pada jantung permainan ARsenal - Cescs Fabregas.
Gallas yang contract habis di penghujung musim nie, mungkin akan di ikat lebih lama, setelah performa yang konsisten bersama Thomas Vermaelen di jantung pertahanan Arsenal.
Tapi belum ada keputusan sama ada berapa lama Gallas akan di contract.

N. Bendtner yang dah pon absen mulai oct tahun lepas mungkin akan di lepas transfer January nie nanti, AW berminat mengajukan bidaan £9 untuk mendatangkan Carlton Cole dari West Ham, striker yang belum pernah bermain sejak November lalu akan di tukar dengan Bendtner bila WHU berminat sedemikian.

Tiada ulasan: