Khamis, 28 Januari 2010

Arsenal turun ke posisi 3 BPL + Vermaelen terancam Absent Vs Man. U di Emirates.

Arsenal hanya berkongsi 1 mata, game week 23 masa bertandang ke kubu Aston Villa,
keputusan draw memaksa ARsenal turun 1 anak tangga dan tertinggal 1point dibawah Man U dan 2point di belakang Chelsea yang menang 3-0 ke atas Birmingham untuk merampas semula kedudukan teratas liga, Chelsea juga masih ada 1 game advantage saingan BPL.
Perlawanan di Villa Park subuh tadi Cesc C.s menyaksikan Vermaelen terpaksa di gantikan Sol Campbell di minit 34.

Ulasan Perlawanan:

Astonvilla yang melayan kunjungan ARsenal, menekan seawal minit ke 3. Rembatan datar Abgonlahor memaksa Almunia harus bekerja keras di awal2 minit perlawanan. Arsenal yang terdesak dengan meraih 3 mata penting juga turut menekan, Denilson ( Pujaan Bro Hafez ) merembat kuat dari luar kawasan kotak Pinalty, dapat ditepis oleh Brad Friedel.
minit 13 Tuan Rumah hampir mendapat gol, Free Kick Ashley Young sedikit tersasar di tepi gawang Almunia.
Perlawanan yang terbuka di pamerkan ke dua dua pasukan menyaksikan perlawanan saling melakukan Counter Attack.
minit 24 Cesc melepaskan rembatan dari tepi gawang, masih juga mengenai defender Astonvilla. Stewart Downing mempersia siakan peluang keemasan minit 32, bermula dari Young melepasi Clichy, hantaran silang ke dalam kawasan kotak pinalty mengena kepala Downing tapi bola melambung tinggi di atas gawang ( Bak Air Asia terbang tinggi ).
1minit menjelang turun minum, Cescs melepasi kawalan defender villa, Friedel dah tumbang, sial bola hanya terkena tiang gawang, Rebound yang di sambut Rosicky masih juga buntu untuk keputusan separuh masa pertama 0-0.

seawal 2 minit sepak mula separuh masa kedua, Clichy yang lolos dari kawalan pemain Villa melakukan hantaran silang untuk Cescs tetap saja tak mengena pada jaring gawang Villa, counter attack bermula dari abgonlahor mengumpan untuk downing sedikit melenceng dari kanan gawang almunia.
Saling berbalas serangan, memang tuan rumah lebih di atas angin, banyak peluang2 di hadapan gawang Almunia, namun Arsenal pun tak kalah dalam serangan balik, Arshavin membawa bola secara solo sampai menembus kotak pinalty, Friedel menepis, bola jatuh pada cesc yang di teruskan untuk rosicky, memang suwey dan juga bukan malam Arsenal, bola masih terkena tiang gawang Friedel.
Arsenal mendominasi akhir minit perlawanan, 7 minit menjelang full time cubaan Nasri masih tak mengena jaring Friedel,
Arshavin merembat datar di masa kecederaan tapi Friedel cemerlang menyelamatkan gawang nya dari di bolosi.
Memaksa Arsenal balik ke Emirates dengan berkongsi 1 mata berharga dengan hasil keputusan akhir Astonvilla 0 - Arsenal 0.


Susunan Pemain

Aston Villa:
Friedel;
Cuellar,Dunne, Collins, L. Young,
Petrov, Milner, Downing, A. Young,
Heskey (Delph 77'), Agbonlahor


Arsenal:
Almunia;
Vermaelen (Campbell 34'), Gallas, Clichy, Sagna,
Denilson, Ramsey, Fabregas,
Rosicky (Nasri 79'), Arshavin, Eduardo (Bendtner 62')

P/s :
Suwey..
Predict player mengena, Score predict lariiiiiii jauh.
Vermaelen mungkin rehat 2bulan bila betoi retak tulang kaki, sial betol larrr masa cam nie larrr pulak, mana nak layan Man U kat Emirates lagi.

Tiada ulasan: