Rabu, 3 Jun 2009

Garreth Barry lebih minat $$$ ???

Gareth Barry telah melepasi tes kesihatan untuk berhijrah ke Man. City, 12 jt pounds merupakan transfer pertama untuk THE CITIZENS musim ini telah mengubur Rumour yg Barry lebih memilih pasukan yg layak ke CL 09/10.
Tahun nie Liverpool seakan berdiam diri pasal Gareth Barry, tak seperti Tahun lepas Liverpool yg paling berminat mendatangkan Midfield Astonvilla yg berusia 28thn tapi terhalang oleh harga 18jt pounds yg di tetapkan AstonVilla.
Barry yg juga ketua pasukan telah telah tampil 440 kali di semua perlawanan dan menjaringkan 52 goal telah berkhidmat 12 tahun untuk AstonVilla.
12jt pounds yg city dah bayar disebabkan baki contract Barry yg sisa 1thn sahaja dengan Astonvilla.
contract baru yg ditawarkan astonvilla 80K pounds per pekan gagal mengekalkan Barry yg menerima gaji 100K pounds per pekan dan memastikan dia bersama The Citizens untuk tempoh 5thn.
nampaknya transfer pertama Arsenal GAGAL, yg mana para penyokong Arsenal dah tak sabar sabar nak tengok player2 bertaraf bintang untuk joint The Gunners musim hadapan.

BIG 4 SEMAKIN KAYA
sepintas lalu
juara BPL & finalist CL 08/09 Man U merupakan club yg berpendapatan paling tinggi di BPL dengan 90jt pounds.
Arsenal di tempat yg ke 2 dengan 74,3jt pounds, income dari CL 08/09 sahaja mencapai 23,4jt pounds ( tak termasuk tiket & souvenir ).
Everton di tempat ke 3 dengan 49,5jt pounds.

Tiada ulasan: