Khamis, 31 Disember 2009

Portsmouth 1 - Arsenal 4

Predict mengena, yang paling penting Arsenal konsisten meraih 3mata untuk kekal mencabar perebutan gelaran juara BPL tahun nie.
tak de individu paling penting pasukan yakni capitan kita Cescs, dan juga " PUJAAN HATI " Bro Hafez -> Denilson yang cedera, Ramsey mengisi kekosongan Midfield bersama Song dan Diaby -> ADIK ANGKAT Bro hafez yang jadi man of the match versi Q :) wakakakakakaka

Arsenal menguasai perlawanan di Fratton Park, umpan Nasri & Eduardo untuk Diaby merembat dari jarak dekat minit 18 dapat di selamatkan Asmir Begovic.
Minit 27 Arsenal di depan menerusi Eduardo selepas mengeksekusi free kick, rembatan membentur paha Younes Kaboul terus menerpa jaring gawang " THE POMPEY ".
minit 42 Samir Nasri menjaringkan gol ke 2 untuk arsenal dari dalam kawasan kotak pinalty, hasil umpan Ramsey yang sebelum tu mendapat bola dari Dudu.

Separuh masa ke 2 Portsmouth pon tak nak bertahan cam tu jerrr, minit 52 umpan Steve Finnan pada K. Boateng mencemaskan pertahanan Arsenal, bola liar jatuh kat kaki Nadir Belhadj yang terus merembat, sayang bola sedikit saja tersasar di tepi tiang gawang Almunia.

Arsenal menambah jaringan melalui aksi solo Ramsey minit 62. berjaya merebut bola dari Anthony van Den Borre, pemain asal Wales ini berlari seorang2 dari suku kawasan akhir lawan, terus merembat ke gawang Begovic dengan kaki kirinya ( Superb layaknya masa Ramsey score untuk Wales hari tu ).

minit 67 Portsmouth mendapat gol sagu hati menerusi rembatan jarak dekat Nadir Belhadj yang melakukan umpan satu dua yang cukup baik dengan Vanden Borre.

umpan silang nasri di sudahi dengan gol oleh Song menerusi rambut kerinting nya di minit 81, menutup peluang Tuan Rumah untuk mengejar ketinggalan ( layaknya semifinal Malaysia Vs Tuan Rumah Laos :) wakakakaka ).

Portsmouth:
Begovic, Finnan, Kaboul, Ben-Haim, Hreidarsson, Yebda, Mokoena (Vanden Borre '58), Hughes (Brown '90), Belhadj, Boateng (Kanu '71), Piquionne

Arsenal :
Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelen, Traore, Ramsey, Song Billong, Diaby, Nasri (Eastmond '85), Eduardo (Rosicky '72), Arshavin (Vela '82).

P/s :
Brooo Hafez... Adik Angkat engko dah tambah konsisten akhir2 nie..
tak nak mengaku adik angkat lagi ker???
Aku ada membe boleh beli Jersey no. 2... tak nak kirim keee :p wakakakakakakakakaka

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ape da umpan silang... hantaran silang la.. ko ni indon ke ape? haha

Hafez Rachwan berkata...

hahaha...
dh konsisten baru ngaku adik ke? hehe
cuba tanya vieira, dia ngaku x yg diaby tu wannabe dia? hahaha
klu yer, ok la jadi adik aku, tp aku sebaya ngn dia, cmna jd adik aku lak ni q, adik ko la kn..hehe

Qsheira berkata...

bab jadi adik angkat nie, umur tu tak kira sangat..
aku pon boleh jadi adik angkat engko kalo kebolehan engko ataas aku..
ape pe pon, engko kene mengaku larr pulak..
biar depa tu lagi konsisten..
lagi garang..
:p wakiakakakaka