Khamis, 17 Disember 2009

" The Giant Killer " 1 - Gunners 1

Bukan calang2 " The Giant Killer " gah dengan nama besar nya di rumah sendiri, Arsenal tertahan 1-1. Arsenal kembali ke tangga ke 3 tetapi jarak dengan M.U (37pts), Chelsea (40pts) mempersia-siakan kemenangan penting di Anfield.

Arsenal di depan menit ke 7 jaringan Fabregas yang berjaya memperdaya pertahanan Burnley dan merembat bola dari jarak dekat.
semenit berlalu Fabregas hampir menambah jaringan, bola tak tepat ke arah gawang.
Burnley berpeluang menyamakan score di menit 15 melalui Steven Fletcher, rembatan ala Air Asia terbang ke Angkasa mengecewakan Squad Burnley.
menit 16 rembatan Arshavin mengena pada tiang gawang, tapi Burnley mendapat sepakan pinalty minit 28 yang di eksekusi Graham Alexander selepas Andre Bikey di jatuhkan Vermaelen.
Fabregas dan kekawan berupaya mencari gol kemenangan dengan melakukan serangan, tapi Burnley yang hampir mendapat gol di menit 42 umpan Alexander untuk Wade Elliot di tepis Gallas.
Kabar Buruk menimpa Arsenal dengan CESCS FABREGAS terpaksa di gantikan Ramsey menit 43 akibat kecederaan ( Burnley bak pemain Rugby menutup ruang pemain2 Arsenal).
Keluar nya Captain Cescs merencatkan penguasaan Arsenal keatas Burnley, minit ke 62 Chris eagle merembat kena tiang gawang Almunia, menit 69 Gol Fletcher ke gawang Arsenal tidak di ambik kira bab dah pon off side.
terjaga dari mimpi ngeri, menit 79 Song, Nasri & Arshavin terus menekan pertahanan Burnley tapi tak de jugak gol yang di cari cari Arsenal, malah menit 82 Eagles masih dapat melepaskan rembatan Air Asia ( terbang tinggi di atas gawang ).
Minit2 terakhir Gallas hampir saja memberikan gol yang di cari, tapi malam tu memang milik Burnley, Jensen kiper Burnley bekerja sama dengan baik membendung serangan Gunners yang nampak buntu bila dah jumpa teknik bertahan pihak lawan.
perlawanan berakhir dengan Burnley 1 Arsenal 1

Burnley:
Jensen
Mears, Caldwell, Carlisle, Jordan
Eagles (Blake 83'), Elliott, Alexander, Bikey (Gudjonsson 70')
McDonald, S. Fletcher (Nugent 83')

Arsenal:
Almunia
Sagna, Vermaelen, Gallas, Silvestre
Walcott (Eduardo 63'), Fabregas (Ramsey 43'), Song, Diaby, Nasri
Arshavin

Tiada ulasan: