Rabu, 29 Julai 2009

Seriuskah si Wenger?

Ok, cerita semakin perit, mata semakin sipi-sipi jer orang pandang pada Arsenal. Setelah berjaya mendapatkan tandatangan van Persie dan Walcott, tegas Wenger bagi memastikan tiada pemain utama keluar nampak gayanya semakin pelik dan kronik. Dengan jangkaan esok sebagai tarikh akhir Manchester City mendapatkan tandatangan Toure setelah melepaskan Adebayor kepada pasukan yang sama, aku merasakan masih ada dua atau tiga pemain mungkin bakal mengekori.

Dengan hanya Thomas Vermaelan satu-satunya pemain yang masuk bagi musim panas ini, kedudukan Arsenal sekarang juga semakin panas. Adakah Wenger serius untuk compete pada musim hadapan? Masih tinggal tiga minggu lagi sebelum bermulanya aksi 2009/10, jadi masih belum terlambat. Sekurang-kurangnya dua muka baru perlu diserap bagi memastikan Arsenal cukup ramuan.

Dilihat pada skuad yang sedia ada, kita amat mentah, belum cukup masak, belum cukup bersedia. Jadi dengan kemungkinan dua muka berpengalaman, aku pasti kita mampu bersaing. Lihat apa yang dilakukan Manchester City, Aston Villa, Everton dan Fulham, adakah kita bersaing bagi mendapatkan tempat keempat lagi? Oh tidak, cukuplah musim lepas.

Jadi jika benar kita sudah kuat di pertahanan, aku yakin bahagian ofensif langsung tiada masalah untuk membuatkan Arsenal antara pencabar liga. Sekarang ini, aku maksudkan pertahanan, sorang CB baru mungkin, dan mungkin juga sorg DMF yang berpengalaman! Sebab aku percaya, kita masih lemah di sini.

2 ulasan:

Qsheira berkata...

Relax bro..
just trust AW..
the victory would ours..

Hafez Rachwan berkata...

yup..masih trust lg tp perlu penegasan juga dr wenger..

arsenal masih mampu compete, dgn syarat player kna fokus..tu jer