Selasa, 14 Julai 2009

Adebayor menuju ke Man. C

Jodoh Adebayor dengan Arsenal hanya menunggu masa, dengan 22jt Pounds The Citizens resmi masuk meminang striker Togo yg memang lebih minat dengan wang Pounds.
AC Milan, Barca yg musim lepas adalah club gergasi terdepan berminat mendapatkan tanda tangan Adebayor tampak tak bermaya musim nie.

The Citizens yg musim lepas dah menampakkan belang nya, musim ini melakukan beberapa transfer gempak seperti Carlos tevez, Roque Santa Cruz, Gareth Barry.
terbaru selepas gagal mendapatkan Eto'o dari barca, The Citizens alihkan sasaran pada Striker Togo 25 thn yg di datangkan dari Monaco pada 2006 ke Arsenal memiliki cap bersama Arsenal 142 dengan 62 goal.
170k Pounds / pekan untuk contract 5 thn sememangnya akan membuat Adebayor jatuh hati kat Man. C.

Bila transfer nie berjaya, Arsene wenger pasti kecewa dengan sikap pihak Management yg selalu mendahulukan keuntungan.
Arsene Wenger telah menegaskan tak akan ada pemain yg akan keluar dari squad sedia ada, sememangnya akan menghadapi masalah besar dengan adebayor yg hanya ada wang Pounds dalam mindanya.

Sepintas Lalu :
Bekas ketua Pasukan P. Vieira dikabarkan akan bermain untuk Seteru derby utama Arsenal Tth Hotspur untuk musim depan, 35k Pounds / pekan kat Tth Hotspurs nanti adalah lebih rendah berbanding Vieira terima, yg hanya sebagai pemain simpanan kat inter.
bab nak main dalam squad kebangsaan France untuk WC 2010 Vieira memilih menjadi pemain club musuh tradisi Arsenal, Harry Rekdnapp berjanji akan memastikan Vieira kekal dalam squad utama Tth Hotspurs sebagai starter.

Tiada ulasan: