Isnin, 13 Julai 2009

Almunia dapat PR.

Almunia, goal keeper Arsenal yg ber warga negara Spain dah pun resmi mendapat pasporr antara bangsa England.
Harapan goal keeper no. 1 Arsenal kita nak cukupkan syarat untuk jadi kunci masuk ke dalam squad Three Lions asuhan Fabio Capello.
Usia mencecah 32thn Almunia belum pernah merasakan cap antara bangsa bersama Spain, Iker cassilas, Pepe reina dan Victor valdes yg menutup ruang untuk Almunia.

Selepas Almunia mendapat pasporr antara bangsa England dan berhasrat untuk masuk ke dalam squad Fabio Capello, banyak individu yg menyokong dan tak kurang yg tak suka.

Pengurus Tottenham Hotspur Harry Redknapp, personaliti yg paling lantang memberi pernyataan bahwa lebih baik kalah bersama penjaga gawang berstatus warga negara england daripada menang menggunakan khidmat penjaga gawang yg hanya berstatus PR.
Akan Tetapi Almunia tak kisah apa kata orang, janji Capello bagi peluang, Almunia akan berikan yg terbaik untuk England.
Performa semasa Almunia memang tak dapat di nafikan lagi, yg sudah pasti lebih baik dari David James, Robert Green, Ben Foster, Scott Carson, maupun Paul Robinson.

Qsheira doakan yg terbaik untuk Almunia, walau tak terpilih nanti, tetap lah kuatkan semangat dan azam musim 09/10 untuk Arsenal kito. :)
Make us proud be Gonners.

Tiada ulasan: